شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمد سوری - امام جمعه پلدختر

حوزه/ امام جمعه پلدختر گفت:علم و آگاهی تنها راه برون رفت از مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی است لذا باید چتر مطالعه در جامعه گسترش یافت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام سوری عصر  امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پلدختر با اعلام این مطلب اظهارداشت: همه دستگاههای فرهنگی باید برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه تلاش کنند و کتابخوانی را به فرهنگ عمومی تبدیل کنند.

وی با اشاره به اینکه کتاب خوراک روح و بهترین ابزار برای کسب آگاهی و دانش است تصریح کرد:کتاب وسیله ای برای انتقال علم پیشنیان به نسل های آینده است.

امام جمعه پلدختر، کتاب و کتابخوانی را از نیازهای اساسی زندگی بشر نام برد و خاطر نشان کرد:مطالعه بالا و اهمیت فرهنگ کتاب خوانی زمینه رشد و توسعه جوامع را فراهم می سازد و جامعه را پویا و پژوهش محور می نماید.

حجت الاسلام سوری با اشاره به اینکه تبلیغات و اطلاع رسانی پیرامون نهادینه کردن فرهنگ مطالعه باید مورد توجه مسئولان و مردم قرار گیرد اظهار داشت:باید تبلیغات و فرهنگ سازی به گونه ای پیش رود که کتاب جزء سبد خانوار قرار گیرد و برای این  کالا اهمیت ویژه ای قائل شود.

وی با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری است افزود: علم و آگاهی تنها راه برون رفت از مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی است لذا باید چتر مطالعه در جامعه گسترش یابد.

امام جمعه پلدختر با اشاره به اینکه برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه مشارکت و همدلی همه دستگاههای فرهنگی و هنری نیاز است یادآور شد:امید می رود با همت روز افزون همه نهادها و دستگاهها اهمیت کتاب و کتابخوانی ،این میراث گرانبهای بشریت، دوباره احیا شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha