دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: این سازمان در زمینه کاهش افراد بی سرپرست درجامعه و آمار طلاق و معلولان ذهنی و عقب مانده جسمانی در جامعه تلاش کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید صبح امروز در همایش ملی «خیر جمعی و مشارکت در توسعه و رفاه اجتماعی» که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، با تقدیر از برگزار کنندگان این همایش باشکوه که در راستای تحقق هدف بسیار مقدسی انجام شده است، اظهار داشتند: نتیجه تحقق این هدف، برای جامعه بسیار پربرکت خواهد بود. 

ایشان با بیان اینکه کشور در اثر حرکت در مسیر کمک به محرومان، از کارافتادگان و معلولان جسمی و روحی از آسیب ها محفوظ می ماند، گفتند: بدون تردید کشور در سایه این خدمات بیمه می شود و برکت الهی بر ما نازل خواهد شد.

معظم له در ادامه با گرامیداشت روز مباهله به تشریح این واقعه پرداختند و گفتند: جریان مباهله درآیه 61 سوره آل عمران بیان شده است؛ بیست و چهارم ذی الحجه، روزی است که جمعی از مسیحیان نجران خدمت پیامبر(ص) آمدند و بحث هایی درباره اسلام کردند و پیامبر با جواب های منطقی بحث ها را پاسخ گفتند؛ بعد از آنکه آنها اظهار کردند قانع نشدیم، پیامبر فرمود راه دیگر مباهله است تا در یک مرکز گردهم آییم و از خداوند بخواهیم به کسی که حق می گوید کمک کند و آن کسی که باطل می گوید را مورد لعن و نفرین قرار دهد؛ پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی(ع)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) وارد میعادگاه شدند؛ بزرگ مسیحیان این منظره را که مشاهده کرد برخود لرزید و گفت اگر به شما نفرین کنند، کسی از شما زنده نمی ماند و به جای مباهله، مصالحه کنید.  

این مرجع تقلید آیه 61 سوره آل عمران را یکی از مهم ترین آیات قرآن را در زمینه اثبات حقانیت اهلبیت(ع) دانستند و ابراز داشتند: حضرت علی(ع) به منزله جان و نفس رسول الله بود؛ آیا با وجود چنین شخصیتی می توان توجهی به شخصیت های دیگر کرد؟ 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به ادعای جدید برخی دانشمندان اهل تسنن مبنی بر اینکه آیه 61 سوره آل عمران نازل به اهل بیت(ع) نیست، گفتند: نام 60 نفر از بزرگان اهل سنت ذکر شده است که در کتاب های خود تصریح کرده اند این آیه نازل به پنج تن آل عبا است و غیر آنها را شامل نمی شود.

ایشان افزودند: افتخار ما این است که پیرو امامی هستیم که به منزله جان پیامبر(ص) است.

معظم له در ادامه جامعیت را یکی از امتیازات اسلام دانستند و گفتند: جامعیت به معنای برنامه ریزی در همه امور است.

این مرجع تقلید با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص)، ابراز داشتند: براساس این حدیث ایمان و اسلام هفتاد و چندباب می باشد که از توحید تا برداشتن موانع سر جاده ها و دفع خطرات بر آن تاکید شده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اسلام بر ضرورت توجه به اقشار محروم و از کار افتاده تاکید کرده است، گفتند: در روایات تصریح شده است که امام صادق(ع) به یکی از یاران خود تاکید کرد «طواف خانه خدا را قطع و مشکل برادر با ایمانت را حل می کردی و سپس به طواف ادامه می دادی». 

ایشان افزودند: همچنین غیرمسلمانانی که در کشورهای اسلامی زندگی می کنند نیز مشمول نگاه اسلام هستند.

معظم له بر ضرورت همدلی و مشارکت جمعی در اقدامات سازمان بهزیستی تاکید کردند و ابراز داشتند: مردم باید بیش از دولت در این زمینه سهیم باشند؛ تمام سرمایه هایی که داریم از بین می رود اما آنچه برای صندوق پس انداز الهی می فرستیم باقی خواهد ماند و می توان از آنها برای آخرت حساب کرد.

*راهبردهای سه گانه سازمان بهزیستی

این مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه برنامه های سازمان بهزیستی شامل سه راهبرد است، گفتند: در بخش اول توجه به پیشگیری صورت گیرد؛ این سازمان در زمینه کاهش افراد بی سرپرست درجامعه و آمار طلاق و معلولان ذهنی و عقب مانده جسمانی در جامعه تلاش کند. 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین بر لزوم حل مشکلات مددجویان تاکید کردند و گفتند: سازمان بهزیستی حمایت و تشویق مددجویان و بازگشت سریعتر آنها به جامعه را مورد توجه قرار دهد.

معظم له در پایان خاطرنشان کردند: اقدامات سازمان بهزیستی مورد توجه حضرت ولیعصر(ع) است و سبب دفع بلا و مشکلات جامعه می شود.

انتهای پیام/313/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha