دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: اگر وحدت، گسترش پیدا کند همه عاشق مکتب نورانی اهل بیت(ع) خواهند شد، بنابراین باید از مناقب ائمه معصوم(ع)سخن بگویم ولی نباید اهانت به کسی کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید امروز دیدار مبلغین مناطق محروم که درمدرسه امام سجاد(ع)قم برگزار شد، گفتند: سخاوتمندترین کسانی که علوم اهل بیت(ع) را فرا می گیرند و در میان مردم منتشر می کنند شما مبلغین هستید و در حقیقت شما یکی از مصادیق این روایت نورانی می باشید و چه نعمتی بالاتر از اینکه انسان در منطقه محروم و حساس کشور به تبلیغ دین بپردازد.

این مرجع تقلید در ادامه به حادثه عظیم عاشورا اشاره کردند و اظهار داشتند: عاشورا سرمایه بزرگی است و خیلی از مشکلات کنونی کشور با تکیه به فرهنگ عاشورا و محرم حل شدنی است، این ظرفیتی است که در اختیار شما مبلغین قرار داده شده  و لازم است از این ظرفیت عظیم نهایت استفاده در جهت مقابله با جنگ نرم دشمن برد.

*فرهنگ عظیم عاشورا روز بروز در حال گسترش است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه ظرفیت محرم روز به روز در حال نشر و گسترش است گفتند: صداوسیما صحنه هایی از مناطق مختلف اروپا مانند خیابان های لندن در روز عاشورا و محرم را نشان می دهد و می بینیم که مردم مسلمان در خیابان ها مشغول عزاداری اند، این همان فرهنگ عظیم عاشوراست که  روز بروز درحال گسترش است.

معظم له افزودند: جریان اربعین سال گذشته را همه دیدند که چقدر جمعیت از سراسر دنیا آمده بودند و خوشبختانه هیچ اتفاقی دردناکی هم نیفتاد، اما دو میلیون انسان به حج رفتند و رژیم آل سعود توان اداره آن را نداشتند، هم آبروی خود را بردند و هم به حج لطمه زدند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در شرایط حساسی از لحاظ گسترش فتنه و شبهات و آسیب های عقیدتی و اخلاقی قرار داریم بر گسترش مبانی دینی و ترویج ارزش های اخلاقی و اعتقادی تاکید کردند.

ایشان با اشاره به اینکه وظیفه مبلغین در شرایط کنونی سنگین تر از گذشته است گفتند: با همه تبلیغات دشمن علیه شیعه، این مذهب نورانی هر روز در حال پیشروی، گسترش و تصرف دلهاست.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افرودند: باید به موازات افزایش تبلیغات سوء دشمن، تبلیغات مثبت برای ترویج مبانی شیعه پرآوازه تر  و پرخروش تر از گذشته انجام شود.

این مرجع تقلید در ادامه با تاکید بر رعایت اصل وحدت در تبلیغ در مناطق محروم کشور گفتند: وحدت مسلمین از مسائل مهم اسلام به شمار می رود اگر وحدت، گسترش پیدا کند همه عاشق مکتب نورانی اهل بیت(ع) خواهند شد، بنابراین باید از مناقب ائمه معصوم(ع)سخن بگویم ولی نباید اهانت به کسی کرد.

ایشان خاطر نشان ساختند: شما مبلغین مانند ما مفسیرین در تفسیر نمونه عمل کنید که ما در تفسیر نمونه به جنبه های منقبت آیه در مورد حضرت علی(ع) سخن گفتیم، کم هم نگذاشتیم، بدون اینکه اهانتی به کسی شده باشد تا جایی که حتی علمای اهل سنت نیزعاشق این تفسیر شدند.

*استقبال علمای اهل سنت از تفسیر نمونه

معظم له گفتند: علمای اهل سنت از تفسیر نمونه استقبال  خوبی کرده اند و ما 500دوره تفسیر نمونه به افغانستان فرستادیم و بازهم تقاضای آنها بیشتر شده است، لذا نباید چیزی گفته شود که باعث از بین رفتن وحدت شود بلکه از فضائل و مناقب اهل بیت(ع) بگوییم چرا که هم آنها عاشق خواهند شد وهم مصالح اسلام در نظر گرفته می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در توصیه به مبلغین نیز اظهار داشتند:به مسئله تکفیری ها و داعش توجه داشته باشیم و برای مردم از خطرهایی که این روزها اسلام را تهدید می کند سخن بگوییم و به آنها گوشزد کنیم،دشمن هدفی جز از بین بردن اسلام ندارند اسرائیل، داعش و آمریکا دست به دست هم داده اند تا اسلام را از بین ببرند و اسلام تنها شیعه نیست.

ایشان در پایان خاطر نشان ساختند: ما شیعیان به دنبال منافع همه دنیای اسلام و مصالح مسلمین هستیم و به همین دلیل نیز به مردم فلسطین که اهل سنت هستند کمک می کنیم و هدف ما این است که اسلام گسترش یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha