دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام‌ حسین قِبریس، عضو مجمع علمای مقاومت اسلامی لبنان

حوزه/ عضو مجمع علمای مقاومت اسلامی لبنان با اشاره به این که امام خمینی(ره) دنیا را متحول کرد، گفت: شخصیت الهی ایشان عامل بسیار مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین قِبریس، عضو مجمع علمای مقاومت اسلامی لبنان به همراه وفا حُطَید، معاون تبلیغات مؤسسه «شهید» حزب الله لبنان، امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در استان قزوین، تصریح کرد: اتحاد و انسجام بسیار خوبی میان علمای ایران و لبنان وجود دارد و هر روز این علاقه و ارتباط بیشتر می‌شود و این مهم بیان کننده علاقه‌مندی مردم لبنان به جمهوری اسلامی ایران است.

عضو مجمع علمای مقاومت اسلامی لبنان در ادامه با اشاره به این که امام خمینی(ره) دنیا را متحول کرد، افزود: شخصیت الهی ایشان عامل بسیار مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود.

وی ادامه داد: هنگام رحلت امام (ره) من در آفریقا بودم. لبنانی‌ها مجلسی برای ایشان برپا کرده و در آن مجلس گفتم که امام خمینی (ره) همانند رسول اکرم (ص) با تحمیل سختی‌های فراوان حکومت اسلامی تشکیل دادند.

حجت الاسلام والمسلمین قِبریس افزود: پس از رحلت امام خمینی (ره) و در اربعینِ ایشان مردم سوکوتو نیجریه مراسمی را در مسجد برگزار کردند و بنده در آن شرکت کردم. از آن‌ها پرسیدم آیا می‌دانید امام خمینی (ره) کیست؟ آیا او را دیده‌اید؟ شما آفریقایی هستید و ایشان آسیایی. رنگ پوست شما با او متفاوت است. زبانتان متفاوت است. چرا برای ایشان محفل گرفته‌اید و او را دوست می‌دارید؟ آن‌ها پاسخ دادند اسلام.

*تاثیر عالم لبنانی بر معماری قزوین

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی هم در این دیدار اظهار کرد: حدود چهارصد سال پیش مردی از لبنان بنام شیخ بهایی به قزوین آمد و از آن جایی که در حوزه معماری تخصص و تبحر داشت، بر معماری قزوین اثر بسیار زیادی گذاشت؛ به طوری که بسیاری از بناهای تاریخی امروز قزوین از زمان او به یادگار مانده است.

امام‌جمعه قزوین افزود: در ابتدای انقلاب در روزنامه‌ای خواندم که کشاورزی مسیحی به امام نوشته بود من چهره مسیح را در سیمای شما می‌بینم و این مهم مصداق بارز روایتی است که از امام رضا (ع) نقل شده که حضرت فرموده‌اند: وقتی خدا بنده‌ای را برای امور بندگانش برمی‌گزیند، شرح صدر این کار را به او می‌دهد و قلبش را مالامالِ حکمت و علم الهی می‌کند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha