سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
دکتر سعیده سادات غروی / جشنواره بانو امین

حوزه/ رئیس جشنواره « بانو امین» از ارسال بیش از یک هزار و ۴۸۰ اثر در قالب کتاب، مقاله و پایان نامه به این جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر سعیده سادات غروی در دیدار با رئیس شورای عالی حوزه های علمیه اظهارداشت: این جشنواره با فراخوانی که تا نیمه دیماه ادامه داشت موفق شد یک هزار و481 اثر را در دبیرخانه به ثبت برساند، بطوری که  از این تعداد هزار و ۴۰۸ اثر فارسی و ۷۳ اثر به زبان های عربی، اسپانیایی و اردو است.

رئیس جشنواره بانو امین افزود: این جشنواره گامی در راستای شناسایی ظرفیت های پژوهشی بانوان با گستره بین المللی در حوزه های علوم اسلامی و علوم انسانی با رویکرد اسلامی به خصوص در موضوع های زن و خانواده در اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد.

غروی بیان داشت: طراحان این جشنواره به توانمندی پژوهشی بانوان در عرصه های مختلف و در حوزه نظریه پردازی مطالعات دینی بانوان باور دارند و بر این تاکید دارند که با برنامه ریزی و هدایت آثار می توان انتظار داشت کلان طرح های جامع کشوری و بین المللی در این عرصه توسط بانوان به ثمر بنشیند.

وی بیان داشت: مراکز و نهاد های علمی در زمینه مطالعات زن و خانواده در کشور زیاد هستند و سالانه همایش ها و جشنواره های مختلفی برگزار شده است اما جشنواره ای که در آن تمرکز خاص بر اثرهای پژوهشی بانوان شود کمتر مشاهده شده است لذا هدف اصلی در جشنواره بانو امین در گام نخست شناسایی پژوهش های انجام شده و مدیریت، ساماندهی و برنامه ریزی در جهت حل مشکل های بانوان مسلمان در کشور و عرصه های بین المللی است.

رئیس جشنواره بین المللی بانو امین ابراز داشت: برگزاری این جشنواره با توجه به شناسایی ظرفیت ها و نیاز به تعامل هر چه بیشتر با مجامع علمی داخل و خارج از کشور برای گسترش و تعمیق پژوهش ها هدف گذاری شده است و پس از اعلام فراخوان جشنواره در یک ماه گذشته استقبال خوبی که از جشنواره شده که نوید بخش حرکت به سمت هدف های بلند مدت آن است.

وی گفت: مخاطبان جشنواره عموم زنان هستند و ویژه طلاب نیست و با شرکت داده شدن دانشجویان گامی در راستای عملیاتی کردن شعار وحدت حوزه و دانشگاه برداشته ایم.

وی بیان داشت: مهلت ارسال آثار تا نیمه دی ماه است و در مجموع ۸۹۸ نفر اعم از اساتید، طلاب و دانشگاهیان در این جشنواره شرکت کرده اند.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha