یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: نباید هر دستگاهی تنها به دنبال رفع معضلات خود باشد و برای حل مشکلات خود، برای دیگران مشکل آفرینی کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار شهردار و معاونان وی که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: انسان برای انجام کار مهم نمی تواند نسبت به احوال دیگران بیگانه باشد و وظیفه ای که بر دوش دارد  را بر عهده دیگری بیاندازد و به جای خدمت، فرافکنی نماید.

وی یکی از مشکلات در برخی شهرها را دخالت بی دلیل  دستگاه ها در کار یکدیگر دانست و گفت: البته این دخالت ها گاهی اوقات به دلیل بی اطلاعی از حدود و اختیارات سازمان ها یا بروز برخی مشکلات و احساس مؤثر بودن برای ورودشان در مسئله می باشد. البته اگر این دخالت به خاطر مسائل جناحی و نقطه نظرهای سیاسی باشد، بدترین نوع دخالت است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با تأکید بر ضرورت وجود اقتدار در سازمان ها گفت: البته میان اقتدار و استبداد تفاوت وجود دارد؛ استبداد به معنی اظهار نظر بدون در نظر گرفتن ملاحظات و نظرات دیگران است، در حالی که اقتدار به معنی انجام با قدرت و تمام توان کارهاست که تلخی و شیرینی  کارها را به جان بخرد.

وی در ادامه با بیان این که برای جذب اقلام و سرمایه و پول ها باید آنها را از نظر شرعی و اقتصادی بررسی کرد، گفت: نخستین عرصه ای که باید بررسی شود، جنبه شرعی و حقوقی آن است. ما نمی توانیم مانند دیگر کشورها باشیم که برایشان مهم نیست  از چه راهی پول به دست می آورند. حتماً در این عرصه نظر مراجع تقلید را جویا شویم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: کاری که قرار است با این پول انجام شود، صرف نظر از مسائل شرعی، باید از نظر سود و بهره، این پول مورد توجه باشد. اگر کاری بهره چندانی نداشته باشد، چرا باید چنین پولی را بگیریم؟

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در ادامه با بیان این که دستگاه هایی که نسبت به برخی امور گله مند هستند، باید مراقب باشند خود گرفتار آن نشوند، گفت: نباید هر دستگاهی تنها به دنبال رفع معضلات خود باشد و برای حل مشکلات خود، برای دیگران مشکل آفرینی کند.

وی همچنین با بیان این که کارهای تخصصی، نیازمند نیروی تخصصی خود است، گفت: این که فلانی آدم خوبی است، اهل نماز شب است و...، پس او را برای فلان مسئولیت قرار دهیم که در آن تخصصی ندارد، اشتباه است. امام علی علیه السلام با توجه به علم امامتشان، می دانستند که ضربه شمشیری که توسط ابن ملجم بر سر مبارکشان برخورد کرد، ایشان را به شهادت می رساند، ولی با این حال خود را برای درمان، به پزشکی غیر از دین اسلام سپردند؛ این نشان می دهد که هر کاری را باید به متخصص آن سپرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: ما باید به جای این که کاری عوام پسند داشته باشیم، کاری اهل بیت پسند انجام دهیم بنابراین افرادی که برای مسئولیتی انتخاب می شوند، نباید به انجام کارهایی عوام پسندانه و سطحی اکتفا نمایند، بلکه باید در کنار کارهای کوچک که ضروری است، از انجام کارهای بزرگ و اصلی غافل نشوند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در پایان یادآور: نباید نیروی افراد، به بدگویی از اشتباهات گذشتگان صرف شود، بنده همواره نسبت به خدمات انجام شده در گذشته تقدیر و تشکر داشتم و هیچ گاه هم نگذاشتم کسی از مسئولان قبلی بدگویی نماید.

خاطرنشان می شود شهردار قم و معاونان وی نیز در این دیدار به ارائه گزارش از کارهای انجام شده در عرصه های مختلف شهری پرداختند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha