دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار مدیر حوزه قزوین با اعضای شورای شهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: صنف بازاریان معمولاً از طریق مساجد و حوزه هایی که در جوار بازارها بودند ارتباط بسیار نزدیکی با حوزویان و روحانیون داشته‌اند، البته این مهم در زمان کنونی کاهش یافته و باید این مشکل برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی، امروز در دیدار جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین که در مدیریت حوزه استان برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزشمند شورای شهر در عمران و آبادانی اظهار کرد: حوزه علمیه قزوین در تلاش است که با همکاری امور فرهنگی شورای شهر، حضور مردم را در مساجد تقویت کند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین ادامه داد: در تلاش هستیم که با همکاری طلاب و اساتید مدارس علمیه استان بتوانیم ارتباط حوزه با آحاد مردم را با برگزاری کلاس‌های تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه افزایش دهیم.

این مسئول با اشاره به سیره علما مبنی بر تاسیس مسجد و حوزه علمیه در کنار بازار، بیان کرد: صنف بازاریان معمولاً از طریق مساجد و حوزه های کنار بازارها ارتباط بسیار نزدیکی با حوزویان و روحانیون داشته‌اند، البته این مهم در زمان کنونی کاهش یافته و باید این مشکل برطرف شود.

وی همچنین بر حضور موثرتر طلاب جوان در مساجد تأکید و خاطرنشان کرد: حضور طلاب و روحانیون جوان در مساجد باعث پویایی بیش از پیش جامعه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی افزود: در روستاها خانه عالم در کنار مساجد قرار گرفته که امیدواریم شورای شهر و شهرداری در شهرک‌های جدید، در کنار مساجد خانه‌ای هم برای امام جماعت همان مساجد احداث نمایند.

وی به ظرفیت بالای حوزه علمیه استان قزوین در رفع مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: برای این‌که پاسخگوی استقبال بسیار خوب جوانان برای حضور در حوزه‌ها باشیم نیازمند بهره‌برداری کامل از مدرسه صالحیه قزوین هستیم.

*لزوم توجه به مدارس علمیه

فصیحی رامندی، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این دیدار گفت: روحانیت پرچمدار انقلاب اسلامی است و توجه به مدارس  علمیه از اولویت‌های جدی این شورا می‌باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین خواستار تقویت ارتباط این شورا و حوزه علمیه استان شد و خاطرنشان کرد: مجموعه شورای شهر در راستای خدمت عادلانه متناسب با ارزش‌ها و معیارهایی که مقام معظم رهبری بر آنها تأکید دارند، گام بر می دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha