یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: مردم با هر سلیقه‌ای، حتی آن‌هایی که نظام را قبول ندارند، برای حفظ و تقویت قدرت کشور باید در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی با حضور در شهرهای آوج، آبگرم و روستای اردلان با مردم، خانواده های شهدا و مسئولان این مناطق دیدار و گفتگو کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابتدا با حضور در مسجد جامع شهر آوج با بیان این‌که اگر محبت اهل‌بیت (ع) نبود ما متفرق بودیم و به اتحاد و همدلی دست پیدا نمی‌کردیم، اظهار کرد: آن چه که باعث می‌شود دل‌ها به هم گره بخورد و احساس محبت و برادری در میان مسلمانان افزایش پیدا کند، محبت اهل‌بیت (ع) است.

وی تصریح کرد: امام زمان (ع) در دورانی متولد شدند که مستضعفان عالم از سوی عباسیان تحت ظلم و ستم قرار داشتند و در آن شرایط که امام حسن عسکری (ع) در حبس بودند باید امام زمان (عج) را که امید مستضعفان عالم بود، به جامعه معرفی و دوران آخر زمان را زمینه‌سازی می‌کردند.

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که مردم سال‌ها از حضور پیغمبران (ص) و امامان (ع) بهره‌مند بودند، ادامه داد: از آن جایی که مردم همواره از وجود امام برخوردار بودند، خلاء وجود امام برای مردم امری غیر قابل درک بود و زمینه‌سازی عصر غیبت امری دشوار بود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی به تلاش‌های امام حسن عسکری (ع) برای فراهم کردن زمینه‌های غیبت اشاره کرد و افزود: امام حسن عسکری (ع) با وجود این‌که در پادگان عباسیان زندانی‌شده بودند، اما در شهرهای مهم شبکه تبلیغاتی داشتند و یاران و پیروان ایشان برنامه‌های امام(ع) را با قدرت دنبال می‌کردند.

وی، اجرای حق را لازم و ضروری دانست و اذعان داشت: در آموزه‌های دینی تأکید شده کسی که حق را رها کند، به همان اندازه به ذلت و خواری کشیده می‌شود و آدم ضعیفی که به دنبال تحقق حق برود خداوند او را عزتمند خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه به مسئله انتخابات اشاره کرد و یادآور شد: با تشویق مردم به حضور پرشورتر در انتخابات و خلق حماسه‌ای دیگر از سوی ملت بزرگ ایران، توطئه‌های دشمنان خنثی می شود.

امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات موجب تقویت نظام و کشور می‌شود و به معنای تأیید اسلام، دین خدا و مخالفت با دشمنان است.

وی خاطرنشان کرد: اختلاف سلیقه در هر حوزه‌ای وجود دارد و مردم می‌توانند بر اساس فکر و نظر خود به فرد مورد علاقه‌شان رأی دهند.

*امام خمینی (ره) پرچم عدالت خواهی را در دنیا برافراشت

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی سپس با حضور در مسجد صاحب الزمان (عج) روستای اردلان با بیان این‌که در قرآن به موضوع ولایت و امامت به صورت جدی پرداخته شده است، اظهار کرد: پیروی از ولایت و امامت انسان را از تاریکی‌ها به سمت نور و روشنایی هدایت می‌کند و اگر انسان می‌خواهد نجات پیدا کند باید امامان را پیشوای خود انتخاب نماید.

وی تصریح کرد: اجتماعی در عالم انسان‌ها را به سمت تاریکی و ظلمت راهبری می‌کنند و در مقابل حرکت هدایت گرانه امامت و ولایت قرار می‌گیرند و به این اصل مهمی که در قرآن هم به آن اشاره شده است، باید توجه ویژه داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: آن‌هایی که از ولایت و رهبری پیروی کرده و به خدای متعال ایمان آورده‌اند، مؤمنان واقعی هستند و قلباً به خداوند و روز رستاخیز ایمان دارند.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که ولایت پیغمبران (ص) و امامان (ع) در طول ولایت خداوند قرار دارد، افزود: همه پیغمبران (ص)، امامان (ع) و علمای دین وارثان ولایت خداوند هستند و مردم را به مسیر حق هدایت می‌کنند.

وی، ظلم‌ستیزی را یکی از نشانه‌های حق‌طلبی دانست و گفت: اگر حقیقتاً در مسیر ظلم‌ستیزی حرکت کرده و به دنبال برپایی عدالت و حق بودیم، منتظر واقعی امام زمان (عج) هستیم و شهداء چنین انسان‌هایی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با تأکید بر این‌که امام خمینی (ره) پرچم عدالت خواهی را در دنیا برافراشت، اضافه کرد: پرچم عدالتی که از سوی امام (ره) برافراشته شد، امروز در دستان رهبری است و مواضع ایشان در خصوص مستکبران جهان کاملاً شفاف و روشن است.

*تفکر و اندیشه در نظام هستی عبادت حقیقی است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه با حضور در مسجد جامع آبگرم اظهار کرد: عبادت تنها روزه گرفتن و نماز خواندن نیست و اندیشه و تفکر در خلقت و آفرینش خداوند عبادت حقیقی محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که هر بخشی از این عالم می‌تواند موضوع مطالعه انسان قرار گیرد، افزود: عالمی که از سوی خداوند متعال خلق شده، زمینه مطالعه را برای انسان در هر بخشی فراهم کرده است و انسان با مطالعه و تفکر در نظام هستی در واقع خداوند را عبادت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان این‌که اگر کسی عاقبت جهان را بداند دروغ نمی‌گوید و نیرنگ نمی‌کند، اضافه کرد: امام حسن عسکری (ع) همواره انسان‌ها را به راست‌گویی و صداقت دعوت می‌کردند و اگر انسان این مسیر را انتخاب کند سعادتمند می‌شود و شخصیت، آبرو و عظمت پیدا می‌کند.

امام‌جمعه قزوین اذعان داشت: در عصر حاضر فرهنگ مردم به گونه‌ای است که به صداقت اهمیت زیادی می‌دهند و انقلاب اسلامی ایران به خاطر حضور همراه با صداقت مردم به پیروزی رسید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha