دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حضور حجت الاسلام عابدینی در محل آزمون شفاهی اساتید و طلاب مدارس علمیه قزوین

حوزه/ با حضور نماینده ولی فقیه در قزوین، آزمون شفاهی اساتید و طلاب مدارس علمیه قزوین در پایه های ۶، ۹ و ۱۰ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین  عبدالکریم عابدینی با حضور در محل آزمون طلاب و در گفتگو با حجت‌الاسلام عباس مسلمی‌زاده از ممتحین حوزه، اظهار کرد: تحقیق و پژوهش یکی از مسائل مهمی است که سال ها پیش با راه اندازی واحد تحقیقات و پژوهش در حوزه علمیه قزوین آغاز شد؛ اما به دلیل مشکلاتی نیمه‌تمام ماند.

وی بر احیای دوباره این امر مهم تأکید کرد و گفت: ان‌شاءالله با پیگیری های انجام شده و رویکرد جدید حوزه علمیه قزوین به زودی شاهد احیای دوباره امر تحقیق و پژوهش در حوزه علمیه استان قزوین خواهیم بود.

حجت الاسلام عباس مسلمی‌زاده، ممتحن حوزه علمیه قم هم در این دیدار با بیان این که فضای بسیار خوبی در حوزه قزوین حاکم است، افزود: اجرای کارگاه آموزشی در زمینه ادبیات یکی از نیازهای امروز طلاب است.

وی تصریح کرد: توجه به رویکرد متن‌محوری موجب مهارت‌افزایی طلاب و روحانیون می‌شود و طلاب باید با تسلط بیشتری و بدون اعراب‌گذاری متن‌ها را بخوانند.

حجت الاسلام رسول نوروزی، معاون آموزش حوزه علمیه استان قزوین هم در حاشیه برگزاری این آزمون بیان کرد: همه ساله طلاب موظف هستند همزمان با امتحانات کتبی، امتحانات شفاهی نیز از دروس خوانده شده داشته باشند.

وی تصریح کرد: این امتحانات به جهت اهمیت آن از سوی حوزه علمیه قم به صورت سالانه و همزمان با سراسر کشور و با حضور کلیه اساتید مدارس علمیه برگزار می شود.

حجت الاسلام نوروزی خاطرنشان کرد: از آنجا که باید شرایط علمی اساتید احراز شود، سالانه از سوی معاونت آموزش علمیه قم آزمون استادی نیز برگزار می شود و این اساتید برای ارتقاء حکم خود در این آزمون شرکت می کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha