دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دونالد ترامپ

حوزه/ پس از آن که یک درخواست سراسری با بیش از نیم میلیون امضا به مجلس انگلستان مطرح شد و خواستار منع ورود ترامپ نامزد انتخابات آمریکا به این کشور شد، برخی سیاستمداران انگلیسی، بازدید ترامپ از یک مسجد را شرط ورود وی به انگلستان اعلام کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از گاردین، جرمی کوربین رهبر حزب کارگر در انگلستان، دونالد ترامپ کاندید ریاست جمهوری از حزب جمهوری‌خواه را که چندی قبل درخواست ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا را داده بود، به بازدید از مسجدی در لندن دعوت کرد. جرمی کوربین از ترامپ دعوت کرده تا پیش از شور مجلس مبنی بر ممنوعیت ورود این کاندید ریاست جمهوری به انگلستان، از مسجدی در شمال لندن دیدار کند. او معتقد است که ممنوعیت ورود برای این کاندید ریاست جمهوری کار درستی نیست و بایستی با او به گفتگو نشست و و درباره حقیقت مسلمانان او را آگاه کرد.

کوربین در این باره گفت: من تصمیم گرفتم از دونالد ترامپ برای بازدید از مسجد دعوت کنم زیرا او با مکزیکی‌ها و مسلمانان مشکلاتی دارد. همانطور که می‌دانید همسر من مکزیکی است و مردمی که در این ناحیه زندگی می‌کنند نیز از اقوام و فرهنگ‌های مختلفی هستند. من قصد داشتم او را به مسجد ببرم و فرصت صحبت کردن با مردم را برای او ایجاد کنم.

درخواست با امضای نیم میلیونی در انگلستان

بیش از نیم میلیون جمعیت مسلمانان انگلستان با امضای درخواستی به مجلس خواستار منع ورود ترامپ به انگلستان شدند و قرار است مجلس این کشور در این مورد جلسه‌ای داشته باشد. در این میان ترامپ تهدید کرد که سرمایه‌گذاری 700 میلیون یورویی در میادین گلف اسکاتلند را متوقف خواهد کرد.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس سخنان ترامپ درباره مسلمانان را تفرقه انگیز، احمقانه و اشتباه خوانده بود.

«الکس سالموند» رئیس حزب ملی اسکاتلند نیز گفته بود: او می‌خواهد جلوی ورود مسلمانان به آمریکا را بگیرد، من می‌خواهم جلوی ورود دونالد ترامپ‌ها به اسکاتلند را بگیرم!

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha