دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمدی اوقاف

حوزه/ حوزه های علمیه مبلغ وقف باشند و مردم را برای ایجاد موقوفات حوزوی تشویق و ترغیب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اینکه کمتر از دو درصد از موقوفات کشور مرتبط با حوزه های علمیه است، اظهار داشت: علما و حوزه های علمیه باید به طور جدی پای کار بیایند و برای حوزه موقوفات ایجاد کنند.

وی، ارتقای آگاهی دینی را یکی از راه‌کارهای افزایش توجه مردم به سنت حسنه وقف عنوان کرد و گفت: علما و حوزه های علمیه مردم را برای افزایش موقوفات حوزوی تشویق کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، توجه به رویکرد تبلیغی را از عوامل مؤثر گسترش فرهنگ وقف در اقصی نقاط کشور دانست و ابراز داشت: مبلغان حوزه‌های علمیه می توانند با تبلیغ وقف، موجب افزایش توجه جامعه به این سنت حسنه شوند. 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه زمینه ساز افزایش گسترش فرهنگ وقف باشد، اظهار داشت: حوزه های علمیه مبلغ وقف باشند و مردم را برای ایجاد موقوفات حوزوی تشویق و ترغیب کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا توجه به افزایش موقوفات حوزوی در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه کشور قرار دارد، گفت: ما این مسئله را در اولویت کار خود قرار داده ایم اما حوزه های علمیه نیز باید در اولویت کار خود قرار دهند تا شاهد افزایش موقوفات حوزوی باشیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یکی از راه‌کارهای افزایش توجه به موقوفات حوزوی را تشکیل دبیرخانه «وقف و حوزه های علمیه» عنوان کرد و گفت: تشکیل این دبیرخانه می تواند زمینه ساز گسترش فرهنگ وقف و توجه به موقوفات حوزوی شود.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha