جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/  مراسم یادبود چهلم شهدای نیجریه

حوزه/ شیخ زکزاکی پیشتاز حریت اسلامی بوده و با زبان و بیان و منطق خود با جدال احسن وهابیت را به وحشت انداخته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین شهامت در مراسم چهلم شهدای نیجریه، که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد، تصریح کرد: اگر کسی عالم دین شد زنده می ماند و یا شهید شود و یا از دنیا برود آثار و برکات او هست؛ عالمان دین و فقیهان و دین شناسان زنده اند و اسلحه و گلوله، حصر و ... نمی تواند شان عالم دین را از بین برد.

دبیر مشاوران منطقه‌ای جامعه المصطفی با بیان این که رسالت علمای دین به تصریح قرآن اول فهم دین و فقاهت است، اظهار داشت: عالم مجاهد، نخستین کار آن دین شناسی به معنای جامع و اداره دنیا و آخرت و ساماندهی عرصه سیاست و فهم مبانی کلام و علم و زندگی  است، چرا که فهم دین در تمام عرصه‌های نیاز انسان است، لذا کار اول عالم دین فقاهت و تفقه در دین است.

سخنران مراسم در ادامه افزود: شیخ زکزاکی کهاز  پیشتازان حریت اسلامی بوده در تمامی زمینه ها از امام خمینی(ره) الهام گرفته است و در کشورهای آفریقایی با زبان و بیان و منطق خود و با  جدال احسن وهابیت را به وحشت انداخت لذا دعوت او همراه با حکمت و موعظه در دل ها بوده که تاثیر گزاشته است.

وی ابراز داشت: وقتی دعوت الهی الله همراه با حکمت و حسنه و پیام به دل ها و جان‌ها باشد مستکبرین و طاغوتیان را به وحشت می اندازد.

این پژوهشگر المصطفی افزود: استقامت  در راه و ایستادگی در برابر نا ملایمات از دیگر رسالت‌های علمای دین بزرگان اسلام است که راه شهیدان و خدا را انجام می دهند و بنابراین در طول تاریخ بواسطه حق جویی و حق خواهی مظلومانه شهید شده اند.

وی اظهار داشت:هرچه گرفتاری مسلمانان زیاد باشد از گرفتاری زینب کبری(س) و فرندان ابا عبدالله(ع) بیشتر نیست؛ ایشان توانسند به منطق خود انسان‌ها را بیدار نمایند، امروز علم زینب کبری و سید الشهدا (ع)در دنیا بلند است بنابر این اگر وظیفه را بشناسیم و استقامت کنیم خداوند متعال راه را برای ما باز می‌کند.

حجت الاسلام شهامت با بیان این که شهدای نیجریه برای انجام شعائر دینی جمع شده بودند و هیچ اسلحه‌ای نداشتند؛ ابراز داشت: در دل بسیاری از اهل سنت نیجریه و آفریقا اگر ناشناخته بود از این به بعد به عنوان سنبل استقامت و آزادی و حق خواهی معرفی خواهد شد و نقش بر خواهد بست.

وی در ادامه اذعان داشت: حکومت نیجریه اشتباه بزرگی را انجام داده، و با این کار می خواست شیخ زکزاکی را کوچک کند ولی بزرگ شد، می خواست این بزرگان را شهید کند، نمی دانست که با شهادت  زندگی  ماندگار به آنان بخشیده است و امروز به تعداد شهیدان نیجریه علم اسلام بر در خانه‌های آنان بلند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha