یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
راهپیمایی روز جهانی حجاب در نیجریه

حوزه/ پروفسور کامی اولسو از شخصیت های دینی نیجریه درخصوص اقدامات اخیر دولت نیجریه برای منع کردن پوشش حجاب گفت: برای ما و هر سازمانی مایه شگفتی است که یک دولت بخواهد دستورات دینی را ممنوع اعلام کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از premiumtimesng.com، روز گذشته، مسلمانان نیجریه مانند دیگر مسلمانان در کشورهای مختلف، با مشارکت در راهپیمایی‌های گسترده، روز جهانی حجاب را گرامی داشتند.

در مراسم سخنرانی عمومی که توسط جوانان مسلمان منطقه بودیجا در مرکز اسلامی شهر ایبادان در جنوب غربی نیجریه، درباره موضوع حجاب برگزار شده بود، رهبران دینی از زنان مسلمان خواستند حجاب و پوشش اسلامی را به عنوان نشانه‌ای از ایمان و بندگی در برابر پرورگار حفظ نمایند.

پروفسور کامی اولسو، رئیس بخش مطالعات عربی و اسلامی در دانشگاه ایبادان در سخنانش گفت: پوشیدن حجاب دستوری از جانب خداوند است که هم در کتب دینی مسلمانان و هم مسیحیان به آن اشاره شده است.

منع حجاب از سوی دولت مایه شگفتی است

اولسو که رئیس هیات امور مذهبی در بودیجا و جامعه مسلمانان این ناحیه است، درخصوص اقدامات اخیر دولت نیجریه برای منع کردن پوشش حجاب گفت: برای ما و هر سازمانی مایه شگفتی است که یک دولت بخواهد دستورات دینی را ممنوع اعلام کند.

این دانشمند اسلامی در ادامه سخنانش گفت: کسانی که از حجاب انتقاد می‌کنند، جاهل و ناآگاه هستند، و حجاب به هیچ عنوان مقام زنان محجبه را پایین نمی‌آورد. حجاب فرمان الهی است و نه تنها خرد و دانش شما را کم نکرده، بلکه زیبایی و وقار شما را به عنوان یک زن مسلمان نیز ارتقاء می‌دهد.

وی با نام بردن از دستاوردهای زنان محجبه‌، دختران و زنان مسلمان را به پوشیدن حجاب تشویق کرده، از آن‌ها خواست که دلسرد و ناامید نباشند و بدانند که نباید به خاطر پوشش اسلامی هراسی به دل راه دهند، زیرا آن‌ها تحت حمایت شریعت الهی و قانون اساسی نیجریه هستند.

حجاب عزت نفس افراد را بالا می برد

عبدالحکیم ایشولا، از اساتید اسلامی ایبادان، سخنران میهمان در این مراسم نیز با ریشه‌یابی انواع حجاب، در سخنانش با اشاره به آیات قرآن  و احادیث مربوطه، حجاب را لباس تجویز شده برای زنان مسلمان اعلام کرد و آن را دستور الهی از جانب خداوند دانست و گفت: حجاب نیز مانند دیگر دستورات الهی سبب نزدیک شدن هر چه بیشتر اجراکنندگان به خداوند و کسب حس رضایت در بندگان خداوند می‌شود.

او در ادامه سخنانش با محکوم کردن اقدامات دولت برای منع حجاب در نیجریه، گفت: زنان مسلمان نباید از حجاب که دستور الهی است شرمنده باشند، بلکه حجاب اعتماد به نفس و عزت نفس آن‌ها را نیز افزایش می‌دهد. حجاب اقدامی در راستای آزادی، پاک بودن و از همه مهمتر ایمان است. و احترام به زنان یکی از جنبه‌های مهم آموزه‌های اسلامی است که در استفاده از حجاب نشان داده می‌شود.

در این مراسم دیگر علما و روحانیون دینی نیز زنان را به پوشش اسلامی و ضرورت حجاب ترغیب کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha