شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضور آیت الله العظمی بروجردی برای حوزه در آن زمان که به دعوت امام راحل صورت گرفته بود ضروری بود و همین حضور هم باعث تحولات علمی وسیاسی قوی در جامعه شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  حضرت آیت لله نوری همدانی، امروز در دیدار اعضاء نکوداشت مرحوم آیت الله العظمی بروجردی به شخصیت والای ایشان  اشاره کردند و گفتند: شخصیت حضرت آیت الله بروجردی  به اندازه ای بزرگ است که نمی شود در یک یا دو جلسه ابعاد مختلف  آن را بیان کرد.

این مرجع تقلید خطاب به آیت الله علوی بروجردی گفتند: از اینکه سعی کردید کتابخانه و  بیت ایشان را به این صورت اداره کنید جای تقدیر دارد؛ چرا که اساسا یکی از وظائف مهم حوزه، احیاء نام وذکر خاطرات بزرگان دین است.

معظم له بیان داشتند: آن مرحوم در حدود 50 سال در بروجرد و قبل از آن در نجف و اصفهان حضوری  فعال در حوزه داشتند.

 ایشان افزودند: در گذشته اداره جامعه به وسیله مرحوم حضرت آیت الله بروجردی بود و حضور ایشان برای حوزه در آن  زمان که به دعوت امام راحل صورت گرفته بود، ضروری بود و همین حضور هم باعث تحولات علمی و سیاسی قوی در جامعه شد.

این مرجع تقلید اظهارداشتند: حضور ایشان در قم باعث تحول علمی فراوان در حوزه شد  به گونه ای که  هر مسئله فقهی مطرح می شد با دقت زیاد ریشه فقهی آن در ابعاد مختلف بررسی می کردند و این نشان از حافظه قوی و تسلط فقهی ایشان بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی  اظهار داشتند: یکی از  دیگر از خصوصیات  ایشان، تسلط بر علم رجال بود و طوری  مباحث را بیان می کردند  که هر آدمی می شنید از این همه درایت علمی  در بررسی احادیث و روایات تعجب می کرد.

 ایشان افزودند: یکی از خصوصیات دیگر آن مرجع بزرگ،  شاگرد پروری و عنایت ویژه به شاگردان بود، به شاگردن خود محبت و لطف زیاد می کردند.

معظم له در پایان بیان داشتند: از جمله خصوصیات دیگر ایشان این بود که هر موقع می خواستندبه سفری بروند و یا حتی به منزل بروند اول به زیارت حرم فاطمه معصومه (س) می آمدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha