جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ شرکت در انتخابات وظیفه آحاد مردم و رای آنان حق الناس است، شورای نگهبان مسئولیت سنگینی در برابر امانت مردم دارد و این امانت را نمی شود به دست هر شخصی سپرد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه» حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار اعضای ستاد انتخابات استان قم، با بیان این که باید همه آحاد جامعه شکرگذار  نعمت ولایت و نظام اسلامی  باشند،گفتند: قانون اساسی جمهوری اسلامی از عترت و سنت گرفته شده، این چنین نظام و قانونی در دنیا بی نظیر و در امتداد فرهنگ پیامبران خدا و ائمه(ع) است.

این مرجع تقلید با اشاره به این که انقلاب اسلامی ریشه در دین، عقیده و ایمان دارد و حکومت های دیگر، دارای چنین خصوصیتی نمی باشند، اظهار داشتند: انقلاب اسلامی، نظامی دینی است و ریشه آن در قلب و فطرت مردم قرار دارد و ارکان این انقلاب هم از اصول، مذهب و دین می باشد.

ایشان با اشاره به در پیش بودن انتخابات و حضور گسترده مردم در آن گفتند: رأی مردم نوعی امانت است و  مسئولین وظیفه دارند برای اقتدار این نظام  و برگزار شدن انتخابات با شکوه، همه تلاش خود را بکار بگیرند و موجب سرافرازی نظلام اسلامی شوند.

حضرت آیت الله نوری همدانی بابیان این که شرکت در انتخابات وظیفه آحاد  مردم و  رای انان جزء مسائل حق الناس است گفتند:  باید حق الناس در انتخابات رعایت شود؛  شورای نگهبان مسئولیت سنگینی در برابر امانت مردم دارد و این امانت را نمی شود به دست هر شخصی سپرد.

ایشان گفتند: شورای نگهبان بر اساس وظیفه ذاتی خود مسئولیت سنگینی برای صلاحیت  و یا عدم صلاحیت افراد برای حضور در مجلس و خبرگان دارد و نمی تواند به هر کسی اجازه ورود به انتخابات را دهد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه به مسئله تکفیرهای و تنش هایی که این گروه در منطقه ایجاد کرده  نیز اشاره کرده و اظهار داشتند: داعش در جهان سر و صداهای فراوانی ایجاد کرده،  اما حضور افراد با بصیر و بیدار در جامعه موجب شکست دشمن و اهداف آنها می شود؛ زیرا این دسته افراد راه خود را پیدا می کنند و در مسیر درست گام برمی دارند.

 این مرجع تقلید ادامه دادند: معیار در شناخت افراد تنها به نمازخواندن نیست گفتند: به فرموده پیامبراکرم(ص) مهمترین معیار شناخت  انسانها در امانتداری و راستگویی است.

 معظم له ابراز داشتند:  بوکوحرام و گروهای تروریستی ننگی برای جهان اسلام شده اند؛ ولی قرآن وعده پیروزی به مسلمانان داده و هر کس با اندیشه تکفیر مقابله کند خدا هم او را یاری خواهد کرد.

انتهای پیام:40/313


 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha