دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ امروزه دشمنان با کشیدن نقشه ها و استفاده از اعیادی خود و تشکیل گروهک های تکفیری مسلمانان را به جان هم انداختند تا مکتب تشیع را از بین ببرند، چرا که این مکتب را مقابل تحقق آرمان های استبدادی و استکباری می دانند.

به گزارش خبرگزرای «حوزه» حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار روحانیون، مسئولان و ائمه جماعات سازمان تامین اجتماعی که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد،  اظهار داشتند: در دین مبین اسلام از هیچ قشری به اندازه علماء تمجید و تکریم به عمل نیامده است.

ایشان با اشاره به نقش طلاب و روحانیون در جنگ تحمیلی 8 سال دفاع مقدس افزودند: در 8 سال دفاع مقدس طلاب رسالت های خطیری را بر عهده داشتند، همانطور که امام راحل در بیان حرکت روحانیون و طلاب به جبهه فرمودند، علماء مدارس و وطن خود را پشت سر گذاشتن و رساله علمیه خود را با خون نوشتند. لذا باید توجه نمود که تعداد شهدای طلبه و روحانی بیشتر  از اقشار مختلف جامعه می باشد.

معظم له در بیان رسالت علماء خاطر نشان کردند: طلاب باید در تمامی عرصه های علمی، اعتقادی دینی، فرهنگی و اجرایی حضوری فعال داشته باشند و سعی کنند با خدمت به مردم در جهت رضای الهی باشند.

ایشان در ادامه ابراز داشتند: طلاب باید در چند جبهه به صورت جدی اهتمام خود را به کار ببرند، که ابتدا در ارتقای مطالعات علمی خود تلاش کنند تا بتواند در عرصه خدمت به دین نقش خود را بصورت ویژه انجام دهند.

این مرجع تقلید در ادامه افزودند: طلبه باید هیچ وقت اشتغالات علمی خود را ترک نکند، چرا که منابر و تبلیغات ما در عرصه تبلیغ دین مبین اسلام، نیازمند مطالعات و مباحث دقیقتری می باشد و باید به این نکته توجه داشته باشیم که به وقت دیگران اهمیت دهیم و در منابر از مطالب ناب قرآن و تاریخ انبیاء استفاده کنیم.

این مرجع تقلید با بیان این که علماء باید در جامعه همچون پدری مهربان باشند خاطر نشان کردند: مردم از علماء انتظار اخلاق کریمانه دارند و در جامعه عالمی موفق است، که دلسوز مردم و اخلاق اجتماعی عالمانه داشته باشد و همواره در زندگی خود ساده باشد تا الگویی برای مردم قرار گیرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی اذعان داشتند: تبلیغ امری است فنی و هنری و نیازمند حضور جدی طلاب در این عرصه می باشد، بنابراین باید در تبلیغ بحث های روانشناسی، مخاطب شناسی، زمان و مکان را در نظر بگیریم تا بتوانیم در تبلیغ موفق ظاهر شویم.

معظم له افزودند: ولایت فقیه، اسلام ناب و مردم سه رکن اصلی انقلاب می باشد که در مقابله با کفار نقش مهمی را ایفا کردند.

ایشان در پایان اظهار داشتند: امروزه دشمنان با کشیدن نقشه ها و استفاده از اعیادی خود و تشکیل گروهک های تکفیری مسلمانان را به جان هم انداختند تا مکتب تشیع را از بین ببرند، چرا که این مکتب را مقابل تحقق آرمان های استبدادی و استکباری می دانند.

ایشان در پایان ابراز داشتند: علماء در عصر حاضر باید بیدار باشند و به نقشه های  دشمن توجه داشته باشند؛ چرا که علماء شیعه مرزداران نفوذ فرهنگ و سیاست دشمن هستند؛ دشمنان در صدد بر اندازی انقلاب و دین مبین اسلام می باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha