جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
مهندس فتاح/ کمیته امداد

حوزه/ رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: اگر می‌خواهیم به جایگاه واقعی خودمان در پیشرفت و توسعه دست پیدا کنیم، باید نماز را در جامعه توسعه دهیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از قزوین، پرویز فتاح امروز در مراسم بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز که در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، با تأکید بر این‌که باید از فرصت‌های موجود برای ترویج و تبیین نماز  به خوبی استفاده کنیم، اظهارداشت: امیدواریم برگزاری اجلاس نماز بتواند در گرایش مردم به این فریضه الهی اثرگذار باشد.

وی با بیان این‌که باید نسبت به گذشته بیشتر در حوزه نماز کار کنیم، تصریح کرد: تذکر و نقد یکدیگر در حوزه نماز باعث می‌شود اشکالاتمان را که در برنامه‌های گذشته وجود داشته، برطرف نماییم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان این‌که اخلاص در نماز موجب فراگیرتر این فریضه الهی می‌شود،  بیان کرد: باید با تمام توان تلاش کنیم تا نماز اول وقت و نماز جماعت در ادارات و سازمان‌های دولتی احیا شود.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت کشور نیازمند ترویج نماز در جامعه است و اگر می‌خواهیم به جایگاه واقعی خودمان در پیشرفت و توسعه دست پیدا کنیم، باید در راستای ترویج و تعمیق نماز در جامعه همت بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: کم رونقی نماز در برخی از ادارات به خاطر اهمیت ندادن مدیران به این امر مهم الهی است و مدیری که خودش در نماز جماعت شرکت نمی‌کند، در ترویج آن نیز موفق نخواهد بود.

مهندس فتاح به طولانی بودن نماز جماعت در برخی از ادارات اشاره کرد و گفت: نباید نماز جماعت در ادارات طولانی برگزار شود چرا که این امر موجب استقبال کم کارمندان می‌شود و باید ساز و کارها را در این زمینه اصلاح کنیم.

 رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) توجه به زیبایی و تمیزی نمازخانه‌ها، تشویق نمازگزاران و ایجاد جذابیت در نمازخانه‌ها برای جذب بیشتر نمازگذاران لازم و ضروری دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha