دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست « داعش دشمن مشترک اسلام و غرب» در آمریکا

حوزه/ نشست « داعش دشمن مشترک اسلام، مسلمانان و غرب» در ایالت ویسکانسین آمریکا برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از wpr.org، مسلمانان جامعه اسلامی و مسجد مدینه، یکی از مساجد دان کانتی در مدیسون، مرکز ایالت ویسکانسین در آمریکا، نشستی گسترده با عنوان «داعش دشمن مشترک برای اسلام، مسلمانان و غرب» برگزار کردند.

در این نشست سخنرانانی از جامعه اسلامی محلی، سیاستمداران ویسکانسین و مجریان قانون شرکت کرده و همگی به ایجاد مکالمه صلح‌آمیز و درک فرهنگی متقابل در آمریکا و فرای آن تاکید کردند و بیش از 500 نفر از اهالی مدیسون در این نشست شرکت کردند.

این نشست بر دو چیز تاکید داشت: ابتدا آگاهی دادن جامعه در خصوص اسلام و دوم متحد کردن مردم در مقابل دشمن مشترک یعنی گروه‌های افراط‌گرا مانند داعش.

مسعود اختر، مشاور جامعه مسلمانان در مدیسون که در برگزاری این نشست مشارکت داشته گفت: یکی از اهداف اصلی این نشست یافتن نقاط مشترک میان مسلمانان و غیرمسلمانان است. ما باید به جای ایجاد محیط وحشت، در پی یافتن راهی برای نزدیک شدن به همدیگر باشیم. و با یاری هم چاره کار را یافته و به سوی حل مشکلات حرکت کنیم. مردم باید تفاوت بین اسلام و مسلمانانی که پیرو این دین هستند را بدانند.

او در ادامه گفت: ما مردم با مشاغل مختلف مانند دکتر، پرستار، مهندس، استاد دانشگاه، دانشمند، کارآفرین، کارخانه‌دار و مهمتر از همه جامعه جوان دنیای امروز را تشکیل می‌دهیم. پس عملا ما همسایگان، دوستان و همکاران خوبی برای همدیگر هستیم.

استقبال از این همایش به قدری زیاد بود که اجتماع شرکت کنندگان از ظرفیت سالن همایش بالاتر رفته و به علت شلوغی بیش از حد تعدادی از شرکت کنندگان فرصت حضور در همایش را پیدا نکردند. اختر در این باره گفت: ما انتظار چنین جمعیت و حمایتی را نداشتیم.

در این گردهمایی رهبران سیاسی شهر مدیسون مانند شهردار پائول سوگلین و نماینده کنگره مارک پوکان در سخنانشان انتشار شعارهای ضداسلامی رسانه‌های آمریکایی و سیاستمداران و کاندیدهای ریاست جمهوری آمریکا را محکوم کردند.

راس فینگولد، سناتور سابق آمریکایی نیز با بی‌فایده خواندن اینگونه سخنان گفت: این سخنان توهین آمیز و ناملموس بوده و ما را از هدف اصلی که جنگ با دشمنان مشترکی چون القاعده، داعش و الشباب است منحرف می‌کند.

اسماعیل اوزان دادستان منطقه دان کانتی نیز گفت: هرچند من از آنچه در رسانه‌ها می‌بینم بسیار ناراحتم اما خوشحالم از تلاش‌هایی که در اینجا انجام شده است، زیرا این گفتگوها ما را به جلو سوق می‌دهند.

شیخ الحاجی جلو، امام جماعت مسجد نیز با خرسندی از حضور غیرمسلمانان در این مسجد گفت: با مشارکت در این چنین نشست‌هایی و شناخت متقابل می‌توانیم اعتمادسازی کرده، این نشست تنها شروعی برای برنامه‌های رو به جلوی ما در راستای نزدیک کردن مردم به یکدیگر است.

برگزارکنندگان این گردهمایی امیدوارند تا در آینده نیز نشست‌هایی در این خصوص داشته باشند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha