یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/دیدار میهمانان خارجی کنگره ضد تکفیر با آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ عالم عراقی، همسویی و هم نوایی علمای ایران و عراق را در مقابل جریان تکفیر، تعیین کننده دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ خلیل ابراهیم کبیسی  امروز  جمعه در دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: رویکرد تقریبی رهبر و مراجع تقلید ایران مایه خرسندی است و برگزاری این همایش ها در همین راستا است.

وی افزود: پس از اینکه جامعه اسلامی به خصوص عراق و سوریه درگیر مقابله با جریان های تکفیری شدند، صدمات بسیاری به این کشورها وارد شد و ملت عراق امروزه در مشکلات بسیاری درگیر شدند.

نماینده مفتی اعظم عراق بیان کرد: پس از نفوذ داعش در عراق و جدی شدن موضوع تکفیری ها در عراق، علمای وحدت گرایی عراق سعی کردند که با وحدت عمل و وحدت رویه بر علیه این جریان اقدام کنند.

وی گفت: تکفیری ها جنایات بسیاری را در کشور عراق صورت دادند و بسیاری از مردم را در این زمینه وحدت در عراق بین شیعه و سنی ایجاد شده است و این مساله علیه تکفیر و فتنه داعش شکل گرفته است.

این عالم عراقی بیان کرد: از پنج سال پیش که داعش بخش هایی از سوریه و سپس بخش هایی از عراق را تصرف کرد، علمای عراق با تجمیع مردم و بسیج عمومی تلاش های گسترده ای علیه این گروه ها آغاز کردند و از دیگر سوی، این علما چه سنی و چه شیعه برای حفظ آرامش و پیروزی در مقابل دشمنان، به وحدت عملی روی آوردند.

وی گفت: خوشبختانه علما و مراجع عظام ایران نیز با این رویکرد کمک بسیاری به رفع فتنه تکفیر کرده اند و تا امروز ایران نیز در کنار ملت و دولت عراق حضور داشته و از هیچ تلاشی برای حفظ آرامش و حفظ وحدت علمی بین شیعه و سنی علیه تکفیریون دریغ نکرده است.

این عالم عراقی بیان کرد: وحدت، مهمترین سلاحی است که علمای ما در مقابل تکفیریون به دست گرفته اند و با تدبیر فضلا و علمای ایران و عراق خوشبختانه تیرهای آنها به سنگ می خورد.

کبیسی اظهارکرد: امروزه هزاران هزار جوان عراقی با ارشادات علما در مقابل تکفیریون متحد شده اند و جان برکف در جبهه های نبرد علیه تکفیریون بسیج شده اند و خوشبختانه علمای اسلام نیز به ویژه تبیینی خود به خوبی عمل می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha