شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام علیزاده موسوی

حوزه/ رئیس پژوهشکده حج و زیارت، اهتمام به راهکار مقابله فکری با تفکر تکفیر را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: فعالیت های پژوهشی و علمی به تبیین ماهیت فکری جریان های افراطی و تکفیری می پردازد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی علیزاده موسوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به راهکارهای محدودکردن تفکر افراطی و تکفیری، اظهار داشت: اگرچه جنگ های فیزیکی موجب محدود کردن اندیشه های تکفیری است اما فرای مبارزات نظامی نیازمند به مقابله فکری هستیم.

وی با بیان اینکه راهکار مقابله فکری با تفکر تکفیر مهم تر از گزینه های دیگر است، تصریح کرد: فعالیت های پژوهشی و علمی به تبیین ماهیت فکری جریان های افراطی و تکفیری می پردازد.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت با اشاره به برگزاری دو دوره کنگره بین المللی خطر جریان های تکفیری، اظهار داشت: این همایش به دنبال ایجاد فضای علمی در جهان اسلام برای مقابله فکری با جریان های افراطی و تکفیری است.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده موسوی افزود: همچنین برگزاری این همایش ها بر تمرکز پژوهشی و تحقیقاتی در تبیین مساله تکفیر نقش موثر و مهمی دارند.   

دبیر اجرایی نخستین کنگره خطر جریان های تکفیری در خصوص تداوم برگزاری این همایش بین المللی، گفت: دبیرخانه دائمی کنگره راه اندازی شده است اما جزئیات برگزاری در آینده مشخص می شود.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha