شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
تصاویر/دیدار میهمانان خارجی کنگره ضد تکفیر با آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ عالم پاکستانی، خروجی اصلی همایش های ضد تکفیری را رسیدن به یک نص و الگوی واحد در مقابل گروه های تکفیری دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، صاحب زاده ابوالخیر محمد زبیر، امروز جمعه  در دیدار  میهمانان کنگره خطر جریان های تکفیری  با آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: مراجع و علما و مسئولان کشور ایران همیشه بانی وحدت بین جهان اسلام بوده اند و برگزاری این همایش ها نشان دهنده این رویکرد علمی است.

وی افزود: آیت الله العظمی مکارم شیرازی سال گذشته نیز با برگزاری این همایش و امسال نیز با ادامه این روند پیشگامی خود را در این حرکت جهانی بر علیه افراط گرایی و رویکرد تکفیری در جهان اسلام ثابت کرده اند.

رئیس حزب جمعیت علمای پاکستان تصریح کرد: خوشحال هستیم که علمای اسلامی هر سال در ایران که امروزه پیشگام حرکت در جهت مبارزه با فرقه گرایی افراطی است شرکت می کنیم و امیدواریم که این حرکت ها پیوسته و در سراسر کشورهای اسلامی فراگیر شود.

وی گفت: در این همایش ،علمای اسلامی حول یک محور که همان اسلام ناب است گردهم آمدند و با محوریت قرآن و شریعت اسلامی بر لزوم وحدت که از مهمترین سفارشات پیامبر به مسلمانان بود تاکید کردند.

این عالم پاکستانی بیان کرد: اینکه علمای مسلمان در این همایش به یک نص واحد و یک کلام واحد به نام وحدت بر اساس مشترکان و پرهیز از افراط گرایی و تکفیری گری رسیدند یک خبر بسیار خوش و نیکو است.

وی گفت: علمای جهان اسلام در این همایش عقاید فاسد و ضاله دشمنان اسلام را نقد کردند و به شکل قاطع و فراگیر حمایت خود را از جریان وحدت گرا و ضد تکفیری اعلام کردند.

محمد زبیر با اشاره به تلاش های این جمعیت در پاکستان در زمینه مبارزه با تکفیری گری تصریح کرد: گروه های تکفیری تلاش بسیاری برای نفوذ در میان مردم پاکستان دارند و سعی دارند که مطالب خود را به آنها القا کنند، ولی علمای پاکستان تلاش بسیاری را برای مبارزه با این گروه ها انجام می دهند.

این عالم پاکستانی بیان کرد: امروز، در پاکستان کتاب های متعددی از زبان های عربی و فارسی که ضد تکفیری گری هستند به اردو ترجمه و در دسترس جوانان قرار می گیرد تا آنها را نسبت به خطرات تکفیر آشنا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha