شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کنگره جریان های تکفیری

حوزه/ قرآن قانون اساسی همه مسلمانان است واگر همه ما به قرآن عمل کنیم هیچگاه به این مشکلات دچار نخواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، شیخ خلیل ابراهیم الکبیسی از عراق ظهر امروز در همایش بین المللی «خطر جریان های تکفیری در دنیای امروز» گفت: امروزه سخن از یک مساله ای است که قرآن کریم نیز همواره ما را به آن دعوت کرده است در چنین شرایط بحرانی که به سر می بریم، آنچه که موجب کرامت و استحکام وحدت در میان ما می شود، مساله برادری اسلامی است.

این عالم عراقی گفت: امروزه باید ببینیم که در چه جایگاهی قرارداریم؛ امروز کافران و دشمنان ما را با اختلافات، تضعیف کرده اند.آنها می خواهند با مسایل جاهلانه ما را با هم درگیر کنند؛ زمانی که سلمان فارسی، فرمانده ارتش اسلام بود، زمانی که آنهابرای فتح عراق پرچم لااله الا الله را حمل می کردند و همچنین از صلاح الدین که یک فرمانده کرد در سپاه اسلام بود، آنها چیزی جز اسلام نمی گفتند و به دنبال قومیت گرایی نبودند.

وی گفت: امروزه موضوع خطر جریان های تکفیری، محور مهم این کنگره است و مسلمانان، اساتید و علمای بزرگی در چنین اجلاس هایی شرکت می کنند و این مسایل را مرور می کنند که خبر خوشی برای جهان اسلام است.

کبیسی افزود: بررسی عوامل ایجاد چنین جریانات منحرف، عوامل خارجی هستند؛ پیامبر اکرم(ص) همیشه از ما خواسته است که غیر از قرآن به مساله دیگری تمسک نجوییم؛ همچنین ایشان می فرمایند که باید از چشمه فیاض قرآن بهره مند شویم،  ولی آنچه حقیقت دارد این است که هنوز نتوانسته ایم حقیقت اسلام را به خوبی برای دنیا بیان کنیم.

این عالم عراقی گفت: این ناتوانی باعث شد که قرآن را کنار بگذاریم و به عوامل دیگر رجوع کنیم و همین عامل باعث شکست های ما شد؛ قرآن کریم تاکید دارد که هیچگاه یهود و نصاری را اولیای خود قرارندهید، ولی این مساله قرآنی فراموش شده است.

کبیسی اظهارکرد: امروزه جهان اسلام باید به هویت اصیل خود رجوع کند و قطعا چیزی جز تمسک آیات حکیمانه خداوند متعال ما را به پیروزی نخواهد رساند.

وی گفت: امروزه جهان اسلام در مذاهب مختلف تقسیم شده است، ولی همه ما باید در دنیا اعلام کنیم که ما مسلمان هستیم و پیرو پیامبر(ص) اسلام هستیم؛ پیش از اینکه شیعه و سنی باشیم باید پیام اسلام را به دنیا بگوییم و حقایق دین را به همه دنیا ارایه کنیم.

کبیسی افزود: قرآن قانون اساسی همه مسلمانان است واگر همه ما به قرآن عمل کنیم هیچگاه به این مشکلات دچار نخواهیم شد؛ دشمنان ما امروز از این اختلافاتی که بین مسلمانان است سو استفاده کرده اندو هر روز جنایتی علیه مسلمانان انجام می دهند در حالی که اگر اسلام در گذشته به مجد و عظمت رسیده است به دلیل تمسک مسلمانان به قرآن کریم بوده است.

این عالم عراقی گفت: خلیفه دوم بیان می کند که اگر علی (ع) نبود من هلاک می شدم؛ این مساله دلیل بر محبت و مودت ماست نه این که نقطه ای برای شروع اختلافات باشد؛ قرآن نقطه قوت ماست نه نقطه ضعف و باید از این نقطه قوت استفاده کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha