سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
آیت الله علی موحد

حوزه/ مدیرحوزه علمیه خواهران استان فارس گفت: فرهنگ غرب، حضور زنان به صورت عریان در جامعه را آزادی می داند، در صورتی که از نظر فرهنگ اسلامی این آزادی نیست، بلکه بردگی است.

آیت الله علی موحد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز با اشاره به جایگاه زن در اسلام، اظهار کرد: زنان در همه ابعاد، مکمل فرهنگ جامعه هستند و فلسفه تاسیس حوزه های علمیه خواهران نیز ورود زنان به عرصه های مختلف است.

وی با بیان این که حضور زنان در جامعه غربی با حضور بانوان در جامعه اسلامی تفاوت های زیادی دارد، خاطر نشان کرد: فرهنگ غرب، حضور زنان به صورت عریان در جامعه را آزادی می داند، در صورتی که از نظر فرهنگ اسلامی این آزادی نیست، بلکه بردگی است.

مدیرحوزه علمیه خواهران استان فارس، به نقش موثر خواهران طلبه و تحصیلکرده حوزه ها در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: خواهران طلبه می توانند فرهنگ حضور زن در جامعه را طوری نهادینه کنند که زن احساس نکند، آزادی یعنی عریان بودن و آزادی را مساوی عریانی بداند.

آیت الله موحد افزود: در حوزه های علمیه خواهران سعی بر این است تا خواهران طلبه از سال دوم و سوم تحصیل خود وارد جامعه زنان شوند و با تبلیغ و تبیین فرهنگ دینی در چارچوب تعقل، آنان را از هجمه فرهنگی دشمنان آگاه کنند.

وی در پایان با اشاره به این که نقش زنان در خانواده نقشی تعیین کننده و اساسی است، تصریح کرد: خانواده در اسلام جایگاه ویژه ای دارد و حوزه های علمیه خواهران می توانند فرهنگ دینی را به خانواده ها برگردانند و به عبارت دیگر اصالت دادن به خانواده، از وظایف حوزه ها است.

انتهای پیام

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha