یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 371082
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
مراسم تشییع مرحوم حجت الاسلام سید هادی میرابوطالبی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید هادی میرابوطالبی امام جمعه موقت تنکابن و پدرشهید سید محمدرضا میرابوطالبی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید هادی میرابوطالبی فرزند حجت الاسلام والمسلمین سید باقر در سال 1316 در خاندان علم و سیادت در قرئیه سرسبز سادات شهر از توابع رامسر به دنیا آمد.

وی علت عشق و علاقه در کسب معارف دینی وارد حوزه قزوین شد و در مدرسه علمیه التفاتیه تحت تربیت اساتیدی همچون مرحوم حاج شیخ علی اکبر اللهیان قرار گرفت .

پس از گذشت چند سال با هدایت و ارشاد اساتید خود به شهر مقدس قم مهاجرت نموده و از محضر اساتیدی چون حضرات آیات مشکینی، اعتمادی و نوری همدانی به کسب علوم دینی پرداخت.

این عالم فقید،مدتی بعد به جهت تکلیف شرعی و در راستای کمک به پدر و مادر خود که درخطه شمال زندگی می کردند مجبور به برگشت به وطن شد، اما این هجرت فرصتی را برای وی مهیا کرد که در آن محل به تبلیغ و ترویج معارف دینی و فعالیت های سیاسی در راستای پیشبرداهداف انقلاب بپردازد.

اخلاق حسنه و منش مردم داری ایشان باعث شد وی در مدت بسیار کوتاهی مورد علاقه مردم و استقبال مسئولین قرار گرفت .

 گفتنی است: ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تنکابن ،مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد سازندگی شهرستان تنکابن  و رامسر و امامت موقت جمعه سه شهر تنکابن، رامسر و عباس آباد از جمله سوابق خدمتی این روحانی برجسته بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید هادی میرابوطالبی امام جمعه موقت تنکابن و پدرشهید سید محمدرضا میرابوطالبی زندگی خود را به علم و عمل و در مسیر اعتلای اسلام گذراند.

گفتنی است؛ مراسم تشییع و تدفین حجت الاسلام والمسلمین سید هادی میرابوطالبی پدر شهید محمدرضا ابوطالبی هم اکنون در قم برگزار شد و پس از اقامه نماز توسط آیت الله العظمی نوری همدانی در جوار حضرت علی بن جعفر(ع) به خاک سپرده شد.

بر اساس این گزارش: مراسم بزرگداشت آن عالم وارسته بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام صادق علیه السلام واقع در شهرک صادقیه برگزار می شود.
سومین روز درگذشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید هادی میرابوطالبی  سه شنبه ۱۳ بهمن از ساعت ۳ تا ۵ عصر در همان مسجد منعقد می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha