دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام منصور کیانی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول گفت: هرجایی که ضربه خوردیم و یا عقب ماندیم، آنجایی بود که اسلام درست پیاده نشد، اگر در فرهنگ، اقتصاد یا سیاست به مشکل برخوردیم به این خاطر بوده که به فرامین اسلام عمل نشده است.

حجت الاسلام منصور کیانی، مدیر مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اهواز، با تبریک فرارسیدن دهه فجر، به نقش حوزه  و روحانیت در شکل گیری و تداوم و حفظ انقلاب اسلامی  اشاره کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک دگرگونی حقیقی به تمام معنا بود و کمتر انقلابی در جهان نظیر انقلاب اسلامی تغییر در هویت و ماهیت یک رژیم را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، نظام سیاسی ایران را متحول  کرد و معادلات جهانی را بر هم زد، ادامه داد: روحانیت این حرکت مردمی را به سوی اهداف اسلامی سوق داد. نهضت آزادی، جبهه ملی، روشنفکران غرب گرا و امثالهم در خیزش شرکت داشتند، اما، جهت گیری اسلامی این حرکت و خیزش بزرگ فقط و فقط توسط روحانیت و امام خمینی(ره) صورت پذیرفت.

حجت الاسلام کیانی، با بیان اینکه حرکت های ظلم ستیزانه در همه جای جهان شکل می گیرند، افزود: وجه تمایز اصلی انقلاب اسلامی ایران با سایر خیزش های مردمی در دنیا، اهداف متعالی این حرکت بود که مردم برای آن از جان خود گذشتند؛ در انقلاب اسلامی مسئله مردم اقتصاد نبود که کسی برای نان شیرین تر یا شیرینی چرب تر از جان نمی گذرد.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول، با بیان اینکه هدف متعالی که مردم ایران برای آن از جانشان گذشتند، اسلام بود، تصریح کرد: اگر غیر از این بود هرگز انقلاب اسلامی پیروز نمی شد و البته مروج اسلام و جهت دهی و سازماندهی اسلامی انقلاب توسط روحانیت صورت گرفت.

وی در ادامه به موضوع نقش حوزه و روحانیت در حفظ و تداوم انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: روحانیت علت محدثه و مبقیه انقلاب اسلامی است؛ آنچه عامل رستاخیز عمومی در دوران انقلاب بود از دل اسلام بر آمد و به رهبری روحانیت شکل گرفتو بقای آن نیز از همان است.

حجت الاسلام کیانی تاکید کرد: هرجایی که ضربه خوردیم و یا عقب ماندیم، آنجایی بود که اسلام درست پیاده نشد، اگر در فرهنگ، اقتصاد یا سیاست به مشکل برخوردیم به این خاطر بوده که به فرامین اسلام عمل نشده است.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول، در پایان با اشاره به در پیش بودن راهپیمایی 22 بهمن، اظهار داشت: ملت ایران با هر گرایش فکری و حتی آنها که گلایه مند هستند، در قالب های مختلف؛ ملی گرا، میهن پرست یا اسلام خواه با حضور خود در این راهپیمایی عظیم حمایت خود از انقلاب اسلامی را به دشمن اظهار می کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha