جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دکتر یعقوب توکلی عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی

عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر برخی جریانات در عرصه رسانه ای و به خصوص فضای مجازی به دنبال تطهیر و بزک کردن رژیم منحوس پهلوی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر یعقوب توکلی طی سخنانی در نشست نقد و بررسی سریال معمای شاه که امروز در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به این که وابستگی به غرب و آمریکا از سوی پهلوی بسیار عمیق بوده است که تازه بخشی از آن در سریال معمای شاه بیان شده است، اظهار داشت: به دلیل این که مطالعات تاریخی در سینما و تلویزیون بسیار محدود بوده است  لذا این کار سخت و سنگین و زمان بر را باید خود کارگردان یا نویسنده به تنهایی انجام دهد.

وی افزود: البته در همین سریال شاید می شد با ریتم بهتری باعث جذب بیشتر مخاطبان می شد.

مسئول بخش تاریخ معاصر پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که برخی انتقادات نسبت به سریال معمای شاه اساساً وارد و قابل قبول نیست، گفت: متاسفانه بخشی از منتقدان کسانی هستند که نمی خواهند کسی وارد عرصه های انتقاد از محمد رضا و رضاشاه پهلوی شود و به نظرم ورود کارگردان به چنین اثری و شجاعت در این باره قابل تقدیر و تحسین است.

وی اضافه کرد: هر چند به جهت آن که خاندان فاسد پهلوی مشکلات حداکثری و اقدامات بی شرمانه زیادی داشته اند سازندگان با محدویت های اخلاقی در نمایش اثر روبرو بوده اند.

توکلی بیان داشت: در هر صورت باید گفت این اثر توانسته بر خلاف میل نظام سلطه تا حدودی زیادی وابستگی، فساد و اعمال خلاف خاندان پهلوی به ویژه شخص شاه را به تصویر بکشدکه فی نفسه کار بسیار خوب و بزرگی است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha