دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام رحمت الله اروجی مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: امام خمینی(ره) ترجمان آیات قرآن کریم بود، و لذا اگر مقوله استکبارستیزی، مودت، وحدت کلمه و مباحث دیگر را مطرح می‌کردند، کلامشان نشأت گرفته از کلام وحی بود.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام رحمت الله اروجی، امروز  در پنجمین نشست کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی مبتنی بر ارزش‌های اسلام ناب شکل گرفته است، گفت: نظام اسلامی برگرفته از مکتب وحی است و رهبری این نظام و بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران شخصیتی بودند که مسلّط به مبانی قرآن، ادبیات وحی و سخنان ائمه معصومین(ع) بودند.

وی خاطر نشان کرد: گفتار امام خمینی(ره) ترجمان آیات قرآن کریم بود، و لذا اگر مقوله استکبارستیزی، مودت، وحدت کلمه و مباحث دیگر را مطرح می‌کردند، کلامشان نشأت گرفته از کلام وحی بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: دغدغه امام خمینی(ره) این بود که قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی بر مبنای قرآن کریم و اسلام ناب شکل بگیرد، لذا شورای نگهبان نیز بر همین اساس تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه که شور و شعف و شعور قرآنی نسبت به گذشته در سطح جامعه گسترده‌تر شده است، افزود:  با وجود هجمه‌های فرهنگی زیادی که علیه جوانان و نوجوانان و جامعه اسلامی شکل می‌گیرد، جوانان همچنان در خط امام و انقلاب ایستاده‌اند.

مسئول کمیته قرآن ستاد دهه فجر استان اصفهان با اشاره به اینکه راه اندازی موسسات قرآنی، خانه های قرآن روستایی و انجام فعالیت های قرآنی در سطح کشور، مقدمه‌ای برای حفظ و حراست از کیان اعتقادی جامعه اسلامی است، خاطر نشان کرد: همه تحلیل‌گران به این حقیقت واقف هستند که علی‌رغم هجمه‌ها و عملیات‌های دشمنان، انقلاب اسلامی ایران ماندگار شده است.

حجت الاسلام اروجی با بیان اینکه دلیل موفقیت مسئولین و مردم و جامعه اسلامی، تمسک به قرآن کریم است، رمز ماندگاری آن را نیز پیروی از قرآن بیان کرد، افزود: همه وظیفه داریم در کنار برجسته‌سازی خاطرات انقلاب ، به ظهور و بروز نشانه‌های قرآنی در نظام اسلامی نیز بپردازیم.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha