دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اسلام

حوزه/ حمایت رژیم صهیونیستی از سیاست های غربی ها در قالب تولید بحران است که متاسفانه این سیاست از سوی عوامل داخلی جریان اسلامی انجام می شود؛ زیرا آنها با ایجاد بحران در خاورمیانه به دنبال حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سید آصف کاظمی امروز در مراسم اختتامیه همایش بین المللی شیخ طوسی که  در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد گفت: جشنواره شیخ طوسی، از جمله جشنواره های پرباری است که باید توجه بیشتری به این مساله انجام شود.

وی افزود: یکی از مهمترین اموری  که در این خصوص باید به آن اشاره کرد  این است که  کمیسیون های تخصصی این گونه جشنواره ها در چند روز  برگزار شود.

پژوهشگر ممتاز  جشنواره شیخ طوسی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال روز گذشته در کمیسیون تخصصی این جشنواره سوال بجایی مطرح شد مبنی بر اینکه سهم داخل و خارج در آشوب های امروز جهان اسلام چیست؛ پاسخ به این سوال باید در میزگردهای مختلف و متعدد بررسی و راهکارهای عملی آن ارایه شود.

وی اظهارکرد: یکی از تحولاتی که در جهان معاصر، شاهد آن هستیم، نزاع گفتمانی اسلام و غرب است؛ غرب نسبت به اسلام، راهبردهای متعددی را در پیش گرفته است که راهبرد حمایت از دیکتاتورهای مدرن و راهبرد نظامی از جمله آنها است.

برگزیده جشنواره شیخ طوسی گفت: بسیاری از حکومت هایی که امروز در جهان اسلام بوجود آمده است ظرفیت بسیار مناسبی برای بهره برداری غرب ایجاد کرده اند؛ این حکومت ها بهترین بازیگران سیاست های غرب هستند.

کاظمی بیان کرد: همیشه در این زمینه این حکومت ها بالاترین هزینه را به کشورهای خود وارد می کنند که در اخیتار غرب باشند و از آنها تبعیت کنند؛ متاسفانه در بین کشورهای اسلامی این مشکل عمیق وجود دارد و باید برای آن فکری کرد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه این گفتمان و نزاع، چندین پیامد منفی داشته است؛ تضعیف گفتمان مقاومت از جمله این آثار سویی است که در حاشیه این نزاع ها ایجاد شده است؛ بازیگران درونی جامعه اسلامی در شعار و عمل به دنبال عمل به منافع غرب هستند.

این طلبه جامعه المصطفی اظهارکرد: انحراف بیداری اسلامی، کاهش قدرت مانور در سازمان ملل و شورای اسلامی دو عامل منفی دیگری است که ما حصل این مساله بوده است؛ سلطه و زمینه چینی بحران، بالکانیزه کردن خاور میانه و تلاش در زمینه فراموش سازی مساله فلسطین از دیگر مسایلی است که در این زمینه ایجاد شده است.

برگزیده جشنواره شیخ طوسی گفت: سیاست هایی که در این زمینه می توان در پیش گرفت سیاست حاشیه رانی و برجسته سازی از جمله این راهبردها است؛ غربی ها سعی دارند که جریان های فعال اسلامی را به حاشیه برانند.

کاظمی بیان کرد: سیاست دیگر غربی ها در این زمینه سیاست تحریف است؛ بسیاری از جریان های درونی جامعه اسلامی بسیاری از آرمان های دینی را تحریف کرده اند؛ سیاست دیگر بازیگران داخلی جریان غربی تولید بحران است.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از رژیم صهیونیستی از دیگر سیاست های غربیان در قالب تولید بحران است که متاسفانه این سیاست از سوی عوامل داخلی جریان اسلامی انجام می شود زیرا آنها با ایجاد بحران در خاورمیانه به دنبال حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha