دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام مهدوی مهر - جامعه المصطفی

حوزه/ جانشین رئیس جامعه المصطفی(ص) گفت: رهبر انقلاب، طلاب المصطفی(ص) را فرزندان عزیز خود خطاب می کند و این فرزندان وظیفه دارند تا از ظرفیت هایی که در اختیار دارند، برای ابلاغ این پیام که به جای دعوت به خود، دعوت به قرآن و کتاب و سرچشمه وحی است بهره بگیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره بین المللی شیخ طوسی در قم با ذکر این مطلب که پژوهش های طلاب المصطفی(ص) باید کاربردی و مطابق نیازهای روز باشد گفت: در این زمینه باید نیاز سنجی مناسبی انجام شود تا بتوان بر اساس نیازهای روز علم تولید کرد.

وی افزود: ارتباط مستمر میان پژوهش های المصطفی(ص) و سایر مراکز علمی جهان اسلام و همچنین میان نیازهای جهان معاصر و ضرورت های امروز بشر بسیار ضروری است.

جانشین رئیس المصطفی  بیان کرد: پژوهش هایی که در این مرکز انجام می شود، باید با سمت و سوی پاسخ به نیازهای روز تغییر جهت پیدا کند که البته این جشنواره چنین رویکردی را دنبال می کند.

وی با اشاره به نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپایی، گفت: امروز در یک هم آوردی سنگین میان اسلام و کفر قرار داریم؛ ولی متاسفانه از چهره نفاق که اسلام وارونه و به دور از واقعیت هاست نیز نباید غافل شویم.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر خاطرنشان ساخت: این مسأله بسیار مهم است که یک رهبر الهی، دنیا را به عدالت، حق و حقیقت دعوت کند و در قرآن کریم نیز این موضوع بیان شده است.

جانشین ریاست المصطفی(ص) تأکید کرد: باید حقیقت اسلام ناب در کنار اسلام های مشوشی که به نام اسلام،  به دنیا ارائه می شود به دنیا عرضه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر با ذکر این مطلب که دشمنان در این دنیا، حق و باطل را با هم تغییر داده اند، بیان کرد: امروز فضای دروغ، تزویر و بیان خلاف واقع در تمام عرصه ها و زمینه ها به قدری گسترش پیدا کرده است که رهبر معظم انقلاب در بخش مهمی از این نامه به این مساله اشاره کردند.

وی گفت: رهبر انقلاب طلاب المصطفی(ص) را فرزندان عزیز خود خطاب می کنند و این فرزندان وظیفه دارند که از ظرفیت هایی که در اختیار دارند، برای ابلاغ این پیام که به جای دعوت به خود، دعوت به قرآن و کتاب و سرچشمه وحی است بهره بگیرند.

جانشین ریاست المصطفی اظهار داشت: یک روی این سکه، تبلیغ است و روی دیگر آن، تلاش در جهت نهادینه سازی مبانی ارائه شده می باشد.

وی بیان داشت: پژوهش های جدی و راهبردی یکی از مهمترین کارهایی است که باید در این زمینه انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر با ذکر این مطلب که این پیام، برای ملیت ها، فرهنگ ها و نگاه های متفاوتی که در جهان بشریت امروز وجود دارد، باید به گونه ای باشد که دروغ پردازی ها، وارونه جلوه دادن ها و تزویر ها و اسلام هراسی ها برای مخاطبان ما مشخص شود، گفت: دشمنان به دنبال آن هستند که چهره ای از اسلام ارائه کنند که دیگر کسی به سراغ اسلام نرود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha