دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب، بیان کرد: استکبار سعی دارد با زور و تحریف کتمانی و تحریف تفسیری، ذهنیت مردم را با ابزار رسانه تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محسن اراکی پیش از ظهر امروز در جشنواره شیخ طوسی در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد گفت: تاریخ بشر شاهد یک درگیری دو جانبه است که شامل درگیری دو جبهه استکبار و استضعاف است.

وی با ذکر این مطلب که ویژگی های تاریخ بشریت در قالب این نبرد تعریف شده، اظهارکرد: در حقیقت در این تعریف قشر مستضعف شامل قشر و افرادی است که اراده آنها توسط مستکبران ربوده شده است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: همین مساله باعث شده است که جوامع مستضعف به جامعه ای بدون اراده تبدل شده و اراده خود را به اراده طرف مقابل پیوند بزنند و از آن تبعیت کنند.

آیت الله اراکی اظهارکرد: این مساله و این نبرد و ویژگی های جامعه استکباری و استضعافی در قرآن کریم بیان شده است؛ در بیان قرآن آمده است که اینگونه نیست که جامعه مستضعف در مقابل این ربایش اراده و بی ارادگی مسئولیت نداشته باشد.

وی گفت: همین مساله باعث ایجاد یک توده فرمانبر و یک توده فرمان فرما شده که توده فرمانبر همیشه اراده خود را تابعی از اراده فرمان فرما قرارداده است.

استاد حوزه اظهارکرد:  این تبعیت اراده باعث می شود که تمام ظرفیت های این جبهه در اختیار جبهه استکباری قرار گیرد و این جامعه همان کاری را انجام دهد که استکبارگران می خواهند.

وی خاطرنشان کرد: اسلام نیز قائل به این مساله است که جامعه از یک حاکم و جامعه فرمانبر تشکیل می شود، ولی تفاوت اصلی در این است که حاکم باید با بینه و برهان بر مردم حکمرانی کند و مردم را به خود دعوت نماید، نه اینکه با زور و استکبار خود و اراده خود را حاکم کند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهارکرد: به همین دلیل است که قرآن کریم بیان می کند که پیامبران با بینه و دلیل به سوی مردم فرو فرستاده شده اند و مبنای این فراخوان نیز خدا و دعوت به حق بوده است.

آیت الله اراکی بیان کرد: یکی از نکات بسیار مهمی که نباید از آن غفلت کرد آن است که  قرآن کتاب بینه است و شاخص امامت و پیامبر(ص) را نیز بیان می کند درحقیت دین چیزی جز فرمانبری از خدا و رسولش نیست؛ ولی این مساله نیز بر پایه دلایل و براهین و برپایه شناخت است و به همین دلیل در اصول دین چیزی به نام تقلید وجود ندارد.

وی اقناع و دعوت به تحقیق و پژوهش و توجه به بینات را روش تبلیغی انبیای الهی دانست و گفت: در مقابل این جریان، مستکبران سعی می کنند که از زور و فریب به عنوان عناصر اصلی دشمنان اسلام و خدا برای فریفتن مردم استفاده کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد:  از دیگر روش هایی که مستکبران در این زمینه به کار می گیرند، می توان به تحریف حقیقت و تحریف تفسیر نصوص حقیقی اشاره کرد؛ آنها برای جلوگیری از ابلاغ دقیق پیام الهی سعی می کنند که در این نصوص تحریفاتی ایجاد کنند.

وی گفت: از جمله ابزارهایی که دشمنان در این راستا از آن بهره می گیرند، تحریف به کتمان است؛ تحریف نص، اضافه کردن بر نقص، ناقص کردن نص، کاستن از متن، بریدن از متن و تحریف به تفسیر به متن از دیگر روش هایی است که آنها در این مسیر به آن می پردازند.

آیت الله اراکی بیان کرد: مشکل عجیبی که امروز با آن مواجه هستیم آن است که غربی ها با همین ابزارها، مردم خود را رام کرده اندو دروغ آنها را راست می شمارند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب، بیان کرد: استکبار گران سعی دارند که با زور و تحریف کتمانی و تحریف تفسیری ذهنیت مردم را با ابزار رسانه تغییر دهند.

وی گفت: یکی از رسالت های مهم طلاب در این عصر آن است که باید به مردم غرب و جوانان غربی تفهیم کنند که آنچه به اسم دین به شما گفته شده دروغی است که با هیچ عقلی قابل فهم نیست و آنچه در عهد عتیق آمده، زمینه ساز فرار بسیار از عقل گرایان از دین شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha