یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 372733
۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
حجت الاسلام حسینی زهان - مشهد مقدس

حوزه/ مشاور دینی خانواده گفت: مرد و زن باید در زندگی مشترک خود به تفاوت های خلقی و جسمی یکدیگر توجه کرده، نسبت به اصول پایداری خانواده اهتمام ورزند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام حسینی زهان، مشاور خانواده در همایش پیوند آسمانی، به تفاوت های بین زن و مرد پرداخت و با بیان این که مرد کُل نگر بوده و باید در سختی های زندگی، باقدرت و اراده باشد، ابراز داشت: زن برخلاف این امر است و به جزئیات توجه دارد؛ زیرا این دو در شناخت تفاوت دارند.

وی تفاوت در احساس که باید مورد توجه زن و مرد باشد را یکی دیگر از جنبه های اختلافی میان زن و مرد دانست و اظهار داشت: در مورد آرمان ها و اهداف نیز اولویت اول برای مردان شغل و حیثیت اجتماعی آنان است، بر خلاف آن، روابط با هسمر، مادر، خواهر، دوستان و... اولویت اول برای زن می باشد. در واقع اگر زن این اولویت را درک کند، هرگز نسبت به این حیثیت اجتماعی چیزی نمی گوید و مرد نیز ارتباط او را با دیگران قطع نمی کند.

این مشاور خانواده، تفاوت چهارم را سلیقه و انتخاب خواند و ابراز داشت: انسان بدون تعارض نداریم، ولی این امر در صورتی حل می شود که تفاوت ها را باور کنید.

وی در ادامه بیان تفاوت های زن و مرد، افزود: مرد شتاب دارد و زن از سرعت می ترسد، لذا آرامش را می طلبد و به همین علت در بررسی های رفتارشناسی مشاهده شده زن از موش می ترسد، اما گربه را نوازش می کند.

حجت الاسلام حسینی زهان، همچنین، اصل تحکیم خانواده را عیب پوشی دانست و با بیان این که نباید انتقاد زبانی داشت، گفت: باید در این اصل متوجه بود که اگر عیب های خانم در ارتباط با تغذیه، خواب، رابطه با دیگران و... نمره منفی می گیرد، اشکال ندارد ولی باید برای رشد او برنامه داشت.

وی اصل تعامل را از دیگر اصول تحکیم خانواده دانست و اظهار داشت: مرد باید دو فصل کار در بیرون و همچنین فعالیت در امور منزل را داشته باشد.

این مشاور خانواده با بیان این که اصل قناعت نه خساست و  نیز اصل آرامش از دیگر اصول مورد توجه در زندگی می باشد، ابراز داشت: اگر کسی آرامش روانی همسرش را از بین ببرد، ضامن و مدیون است.

وی همچنین، رشدهای جسمی، علمی، معنوی، اجتماعی، خانوادگی و اقتصادی را بر اساس اصل پشتیبانی و حمایت از اعضای خانواده مهم برشمرد.

گفتنی است، همایش پیوند های آسمانی امروز با حضور 254 نفر از طلبه هایی که تازه ازدواج کرده اند،  در مشهد برگزار گردید و جمعه نیز با حضور 117 زوج جوان برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha