یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام فرجام

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرجام گفت: حوزه خراسان در دوران انقلاب با حضور افرادی مانند رهبر معظم انقلاب، شهید هاشمی نژاد و آیت الله واعظ طبسی و همچنین در دوران دفاع مقدس نقش آفرین بوده و امروز نیز با تدبیر و خردورزی، مدافع واقعی نظام و رهبری است.

یه گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین اکبر فرجام، در مراسم تقدیر از برترین های آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه خراسان، در تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی، هماهنگی و همفکری میان استادان و مسئولان این حوزه را بسیلر عالی دانست و گفت: در برنامه ریزی های حوزه خراسان از استادان این حوزه در قالب گروه های علمی و کمیسیون های مربوطه استفاده می شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان، رشد و پیشرفت این حوزه را نتیجه حمایت های بی دریغ و پیگیری های جدی آیت الله واعظ طبسی خواند و ابراز داشت: دغدغه مندی ایشان نسبت به مسائل حوزه علمیه خراسان زیاد است و پیشنهادهایی که در راستای رشد علمی، آموزشی و... حوزه بوده را با سعه صدر پذیرفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین فرجام درباره حضور حوزه علمیه خراسان در عرصه های انقلاب و نظام اسلامی نیز تصریح کرد: این حوزه در دوران انقلاب با حضور افرادی مانند رهبر معظم انقلاب آیت الله العظمی خامنه ای، شهید هاشمی نژاد، آیت الله واعظ طبسی و همچنین در دوران دفاع مقدس نقش آفرین بوده و امروز نیز با تدبیر و خردورزی، مدافع نظام و رهبری می باشد.

وی در ادامه افزود: برای نخستین بار، امسال از استادان پیشکسوت این حوزه در عرصه ادبیات عرب، معارف قرآن و حدیث، فقه و اصول و فلسفه و کلام تجلیل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرجام با اشاره به آمار ممتازین 175 نفری در سطح دو و سه، 154 نفر در سطح چهار و 17 طلبه دوره کوتاه مدت سفیران هدایت، رشد آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه خراسان را با نگاه به جامعه آماری در حوزه های علمیه در مقایسه با سایر مراکز بالاتر دانست.

وی از فعالیت 126 مدرسه علمیه سطح یک، 7 مدرسه سطح دو و سه و 8 مدرسه تخصصی در حوزه علمیه خراسان خبر داد و افزود: 142 استاد اعزامی و در کل 1370 استاد سطوح یک تا چهار در قالب ضمن تحصیل و حق التدریس اشتغال دارند.

مدیر حوزه علمیه خراسان درباره برنامه های پژوهشی این حوزه نیز گفت: امسال آثار رسیده به دبیرخانه فراخوان آثار پژوهشی در مقایسه با سال 93 به تعداد 427 مورد افزایش یافته و به 2173 اثر رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha