شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام هادی صادقی

حوزه/ معاون فرهنگی دستگاه قضایی با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی از مردم خواست که در گزینش کاندیداهای مومن و انقلابی و استکبار ستیز بکوشند.

حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که انتخابات هفتم اسفندماه ، نخستین انتخاباتی است که در آن شاهد تجمیع دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هستیم، اظهار داشت: این دوره از انتخابات از جهاتی مورد توجه داخل و خارج است و افراد و جناح های گوناگون نسبت به آن نظر و توجه خاصی دارند که شامل موافقان نظام و مخالفان آن در داخل و خارج از کشور می شود.

چشم طمع دشمن در مساله نفوذ را کور کنیم

وی افزود: نکته جالب توجه در این میان ، آن است که این بار دشمنان نظام دیگر دعوت به تحریم انتخابات نمی کنند بلکه برعکس این بار دعوت به شرکت می کنند چرا که طمع به نفوذ دارند و این رویه دشمن گواهی است بر صدق فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند دشمن در دوران پسابرجام به طور جدی قصد نفوذ دارد.

این مقام عالی دستگاه قضایی همچنین بیان داشت: این اهمیت و حساسیت اقتضا می کند که بیش از پیش در شناخت گزینه های اصلح دقت و مراقبت داشته باشیم و کسانی را برگزینیم که به نحو قوی تری بتوانند از پایه های نظام اسلامی دفاع کرده و باعث استواری و استحکام بیشتر آن شوند.

وی گفت: در واقع ما باید زمینه ای را فراهم کنیم که مردم متدین ترین و انقلابی ترین کاندیداها را به هر دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی بفرستند و بدانیم که امروز دشمنان برای نفوذ به داخل نظام و ضربه زدن به آن ، دندان تیز کرده اند.

همه کاندیداها حداقل صلاحیت را دارند اما...

حجت الاسلام و المسلمین صادقی خاطرنشان کرد: البته همه کسانی که از فیلتر نظارتی شورای نگهبان رد شده و صلاحیت آن ها احراز شده است دارای کف شایستگی ها هستند و مورد تایید می باشند اما بی شک هر فردی در استحکام مواضع انقلابی نسبت به بقیه متفاوت است و کسانی که در پیروی از موازین دین مبین اسلام ، مکتب اهل بیت(ع) و آرمان ها و ارزش های انقلابی، مستحکم تر و ملتزم تر هستند قطعاً شایستگی بیشتری هم دارند.

رعایت اخلاق انتخاباتی فراموش نشود

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که رعایت اخلاق انتخاباتی بر اساس موازین دینی یکی از مهم ترین بایسته ها در ایام تبلیغات است، گفت: متاسفانه چندی است که در فضای مجازی شاهد بروز و ظهور برخی بداخلاقی ها هستیم که باید جلوی این ها گرفته شود و فضا برای انتخاب شایسته مردم در فضایی اخلاقی و آرام فراهم شود.

معاون فرهنگی دستگاه قضایی همچنین تصریح کرد: ما اگر می خواهیم از انقلاب دفاع کنیم باید با روش درست و اخلاقی این کار را انجام دهیم نه این که خدای ناکرده بخواهیم دست به بداخلاقی و تخریب بزنیم که در این باره اتفاقاً نیروهای ارزشی باید بیشتر مراقب باشند.

فضای انتخابات شرعی و عقلانی باشد

وی افزود: توصیه بنده این است که کاندیداها به جای تخریب دیگران ، دستاوردها و توانمندی های خود را به مردم بیان کنند و به فرمایش رهبری معظم انقلاب عمل کنند که همواره خواستار شکل گیری فضای قانونی و شرعی و اخلاقی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی اضافه کرد: به ویژه در این روزها و شب ها باید بسیار مراقب بود و در محافل و نشست های سیاسی و انتخاباتی باید حرمت زبان را پاس داشت چه آن که کسانی که اخلاق و حدود دینی را رعایت نکنند، بازنده حقیقی انتخابات هستد .

حق الناس و حقوق کاندیداها رعایت شود

وی گفت: نکته مهم دیگر ناظر به مساله پاسداشت حقوق مردم است به این که هم مجریان و هم ناظران حقوق الناس را به خوبی رعایت کنند که یک بخش حقوق عمومی مردم است و بخش دیگر مربوط به حقوق کاندیداهاست.

این استاد حوزه  در خاتمه ابراز امیدواری کرد: هفتم اسفندماه سال جاری شاهد برگزاری یک انتخابات باشکوه و با حضور حداکثری مردم باشیم که در پرتو رقابت سالم انتخاباتی ، بهترین ها و شایسته ترین ها به مجلس خبرگان و نیز مجلس شورای اسلامی، راه یابند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha