دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام میرعمادی - لرستان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی گفت: باید از ظرفیت عظیم مساجد در مقابله با آسیب ها و تهاجم فرهنگی دشمنان علیه جوانان استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، ظهر امروز در جمع مسئولان و دست اندرکاران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، گفت: امروز باید از ظرفیت عظیم مساجد در مقابله با آسیب ها و تهاجم فرهنگی دشمنان علیه جوانان استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با ضرورت جذب جوانان به مسجد با اجرای برنامه های متنوع مذهبی و فرهنگی، ابراز داشت: روحانیون و اعضای کانون های مساجد باید برنامه های خود را منسجم،با محتوا و هدفمند اجرا کنند.

 امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید برنامه ها نو، خلاقانه، هدفمند و مفید ارائه دهند تا جوانان بیشتر به مساجد گرایش یابند.

وی با اشاره به این که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با  همکاری کانون های مساجد، اقدامات خوبی داشته است، خاطر نشان کرد: این تعامل دو سویه و هدفمند نشان دهنده آن است که این نهادها هدف مشترک تعلیم و تربیت اخلاقی را دنبال می نمایند

*فعالیت بیش از 360 کانون فرهنگی در مساجد لرستان

حجت الاسلام سید علی موسوی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان نیز در این دیدار گفت: هم اکنون ۳۶۹ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان با ارائه برنامه های متنوع، معارف اهل بیت(ع) و آموزه های دینی را ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه کانون های مساجد با اجرای برنامه های قرآنی، فرهنگی، اجتماعی و... تلاش می کنند تا مخاطبان و به ویژه جوانان جذب مسجد شوند، افزود: محتوا بخشی به برنامه ها از اولویت هاست.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد لرستان لرستان با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۶۰ درصد مساجد روستای دارای کانون هستند، افزود: استقبال چشمگیر جوانان از عضویت در این کانون ها نشان از برنامه هدفمندی و محتوای قوی برنامه ها دارد.

حجت الاسلام موسوی در پایان با اشاره به ایجاد کتابخانه قفسه باز در مساجد، گفت: این برنامه نیز با هدف نهادینه سازی فرهنگ مطالعه در بین مردم اجرا شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha