شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
انتخابات

حوزه/ حجت الاسلام سابقی گفت: مکتب ما مبتنی بر فرهنگ اهل‌بیت (ع) که ریشه همه حرکات مثبت انقلابی در طول تاریخ از جمله انقلاب اسلامی بوده، می باشد، بنابراین با روحیه انقلابی در پای صندوق های رأی حاضر شویم.

حجت‌الاسلام سابقی، استاد حوزه علمیه بیرجند، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران سه رکن اساسی دارد، اظهار داشت: اسلام، ولایت و مردم سه رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند که این سه در کنار هم باعث استمرار حکومت اسلامی می‌شود.

این استاد حوزه، ریشه حرکات انقلابی را در تفکر شیعه عنوان کرد و افزود: مکتب ما مبتنی بر فرهنگ اهل‌بیت (ع) که ریشه همه حرکات مثبت انقلابی در طول تاریخ از جمله انقلاب اسلامی بوده، می باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهیم این تفکر را حفظ کنیم و روحیه انقلاب گری را که همیشه در برهه‌های مختلف زمان از دوران انقلاب تا به امروز جواب داده را استمرار دهیم، باید مکتب خودمان را برای نسل‌ جوان تبیین و منطق شیعه و اهل دین را در جامعه امروزی از طریق ابزارهای مختلف معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام سابقی، عامل تشکیل جمهوری اسلامی را نقش پررنگ رهبری دانست و گفت: مکتب بدون امامت و رهبری تحقق و اجرایی شدنش دچار مشکل می‌شود، چیزی که امام(ره) در دوره حیاتشان به آن رسیدند و توانستند اجرایی بکنند، تحقق بخشیدن به مسئله امامت و رهبری بود.

استاد حوزه علمیه بیرجند، با اشاره به نقش ویژه رهبری در انقلاب و استمرار آن تصریح کرد: ولایت‌فقیه هم در شروع انقلاب تأثیر به سزایی داشت و هم در ادامه آن تأثیر مستقیم خود را نشان داده است.

حجت‌الاسلام سابقی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری، به رئیس‌جمهور در خصوص برجام گفت: رهبر معظم انقلاب با دادن تذکرات و جهت‌دهی‌های خاص مسیر را مشخص کردند و این نشان‌دهنده‌ جایگاه پررنگ ولایت‌فقیه در جامعه اسلامی است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین بحث حضور مردم در انتخابات است و هرچه حضور پررنگ‌تر باشد، کمک می‌کند کسانی که در جایگاه تصمیم‌گیری هستند، بتوانند با قدرت اهداف انقلاب را پیگیری کنند.

استاد حوزه علمیه بیرجند، حضور مردم در پای صندوق‌های رأی را تجدید بیعتی دوباره با انقلاب اسلامی، دانست و گفت: حضور مردم حمایت از انقلاب و ولایت‌فقیه بوده و نشان‌دهنده پویایی جامعه اسلامی ایران به جهانیان است که هر بار حضور مردم درصحنه پیام خاص خودش را دارد و مهری زرین بر کارنامه انقلاب اسلامی ایران است.

وی با تأکید بر این‌که حضور مردم در انتخابات به معنای مبارزه با استکبار جهانی است، افزود: ازآنجایی‌که ما با تفکر و اصل نظام استکباری آمریکا مخالف هستیم، هرگونه حضوری که نشان‌دهنده حمایت همه‌جانبه ملت از نظام و جمهوری اسلامی باشد، مشت محکمی بر دهان دشمن خواهد بود.

حجت‌الاسلام سابقی با اشاره به حضور تک‌تک مردم پای صندوق‌های رأی گفت: حضور همه مردم درصحنه برگ زرینی دیگر در دفتر افتخارات انقلاب اسلامی ایران خواهد بود و آیندگان ملت ایران را مردان و زنانی حماسه‌ساز یاد خواهند کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha