یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام و المسلمن محمد حسن زمانی، در نشست خبری سومین همایش«حوزه و عرصه بین الملل»

حوزه/ معاون بین الملل حوزه های علمیه گفت: سومین همایش "حوزه و عرصه بین الملل"، با حضور مراجع تقلید، مسئولین حوزه و زبان دانان و خانواده های شهدای حوزوی عرصه بین الملل، در قم برگزارمی شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمن محمد حسن زمانی، امروز در نشست خبری که با موضوع سومین همایش"حوزه و عرصه بین الملل" در سالن اجتماعات معاونت بین الملل حوزه های علمیه در قم برگزار شد، با بیان این که از لحاظ هجمه دشمن در عرصه بین الملل، در شرایطی حساس  قرار داریم، رسالت حوزه و حوزویان  را در مبارزه با هجمه اسلام هراسی و انتقال پیام معارف اسلام ناب و معرفی دین اسلام به عنوان دین رحمت و رأفت در عرصه بین الملل بسیار سنگین عنوان کرد.

معاون بین الملل حوزه های علمیه، مهمترین اهداف این همایش را  ترویج فرهنگ تبلیغ در سطح بین الملل در بین حوزویان، تقویت انگیزه علمی و فرهنگی برای­ کشور های خارجی، ارائه رویکردهای نوین بین المللی به نویسندگان حوزوی، اطلاع رسانی در خصوص فعالیت بین المللی به حوزویان، انتقال ظرفیت های گسترده و توانمندی حوزه به نهادی فعال در حوزه بین الملل،  شناسایی موفق ترین مبلغین در حوزه بین الملل و تکریم از روحانیون شهید بین الملل  عنوان کرد.

 وی گفت: این همایش پنجشنبه  13 اسفند ماه در سالن همایش های مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) با حضور مراجع تقلید، مسئولین حوزه، زبان دانان  برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمن زمانی افزود: در حال حاضر 2 هزار و ۷۰۰ زبان در دنیا وجود دارد و این امر می طلبد حوزه برای تبلیغ و تاثیر گذاری بهتر در عرصه بین الملل از جمله زبان عربی، انگلیس، روسی ، اسپانیا، فرانسه، آلمانی، پرتغالی، اردو،  ترکی  ومالایو را  در اولویت یادگیری خود قرار دهد.

معاون بین الملل حوزه های علمیه  افزود: در این همایش یک روزه که از ساعت 8 صبح الی 12 برگزار می شود، حضرت آیت الله سبحانی از مراجع تقلید، آیات تسخیری، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سخنرانی خواهند کرد.

وی بیان داشت: مهمترین بخش این همایش، تقدیر از خانواده های معظم شهدای روحانی در عرصه بین الملل و مدافع حرم است که برای اولین بار به اجرا گذاشته می شود .

حجت الاسلام و المسلمن زمانی یکی دیگر از برنامه های این معاونت را  افتتاح نمایشگاه فعالیت های بین المللی نهادهای حوزوی عنوان کرد و افزود: 28 نهاد حوزوی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در جنب همایش،  واقع در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) می باشد که  12 اسفند  افتتاح خواهد شد و به مدت دور روز دایر می باشد.

 انتهای پیام:۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha