شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نشست بصیرتی طلاب و مبلغان حوزه علمیه قم در مدرسه امام کاظم(ع)

حوزه/ استاد مهدویت گفت: یکی از مهمترین ادله های گروه های انحرافی، مساله خواب و رویا است؛ ۳۰ جریان معاصر از این جریان ها، معیار اصلی تبلیغات خود را بر اساس خواب تنظیم کرده و ارایه می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  شهبازیان امروز در نشست بصیرتی طلاب و مبلغان حوزه علمیه قم در مدرسه امام موسی کاظم(ع) گفت: طلاب مبلغ در سالهای اخیر با مباحث و شبهات جدیدی در عرصه مهدویت و مدعیان دروغین و.. مواجه بوده اند و این مساله نیز در ایام تبلیغی آینده نیز پیش روی طلاب خواهد بود.

وی افزود: یکی از مهمترین ادله های گروه های انحرافی، مساله خواب و رویا است؛ 30 جریان معاصر این جریان ها، معیار اصلی تبلیغات خود را بر اساس خواب تنظیم کرده و ارایه می کنند.

استاد مباحث مهدویت بیان کرد: متاسفانه این افراد با سو استفاده از مردم ساده دلی که قلب های پاکی دارند آنها را به پیروان خود تبدیل کرده  و با استفاده از ظرفیت های مالی سلفیه، در این مسیر حضور پیدا کرده اند.

وی گفت: این جریان با سو استفاده از روایات ضعیف، تیغ تند تبلیغات خود را روی مرجعیت شیعی بسته و با ایجاد انحرافات ذهنی مردم را به تبعیت از خود وا می دارند و با ایجاد تشکیک در ذهن آنها، مردم را دچار چالش های عقیدتی می کنند.

حجت الاسلام شهبازیان اظهارکرد: باید به شکلی رفتار کرد که با نقدهای علمی و توسعه روشنگری در بین مردم، زمینه را برای رشد این تفکرات از بین ببریم و طلاب در این زمینه وظیفه بسیار حساسی دارند.

وی افزود: ایام تبلیغی فروردین ماه بهترین فرصت برای فعالیت در این زمینه است و طلاب ابتدا باید از خانواده های خود آغاز کنند و سپس در محلات و مجامعی که حضور پیدا می کنند، مردم را نسبت به روش های این افراد آگاه سازند؛ زیرا اگر این مساله را جدی نگیریم، در آینده ضربات سنگینی خواهیم خورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha