جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حمایت رژیم صهیونیستی از جنایتکاران جنگی

حوزه / اسناد و مدارک تاریخی نشان می‌دهند دهه‌ها استعمار و به یغما بردن اموال و سرزمین‌های فلسطینیان، رژیم غاصب اسرائیل را به متخصصانی بی‌نظیر در سرکوب جنبش‌های مقاومت مردمی و تعلیم دهندگانی فوق‌العاده برای جنایتکاران جنگی تبدیل کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از mintpressnews.com، علی‌رغم این که آمریکا و کشورهای غربی همیشه سعی داشته‌اند نشان دهند رژیم صهیونیستی از دموکراسی و حقوق بشر حمایت می‌کند، اما اسناد و شواهد تاریخی مختلف خلاف این امر را به اثبات رسانده‌است.

اسناد و مدارک تاریخی نشان می‌دهند دهه‌ها استعمار و به یغما بردن اموال و سرزمین‌های فلسطینیان، رژیم غاصب اسرائیل را به متخصصانی بی‌نظیر در سرکوب جنبش‌های مقاومت مردمی و تعلیم دهندگانی فوق‌العاده برای جنایتکاران جنگی ساخته است.

شواهد جنایات جنگی اسرائیل در غزه

به گفته دیدبان حقوق بشر، در 11 ژانویه 2009، تصاویر سوختگی فلسطینیان غزه در بیمارستان نصر در خان یونس نشان می‌دهد ارتش صهیونیستی از بمب‌های فسفر سفید علیه مردم غزه استفاده می‌کند که یکی دیگر از شواهد موجود در اثبات جنایات جنگی صهیونیست‌ها است. آثار و شواهد همچنین حاکی از حمایت رژیم صهیونیستی از جنایتکاران جنگی و ناقضان حقوق بشر در کشورهای مختلف می باشد که در  ادامه تنها به چند مورد اشاره می گردد.

کلمبیا

در سال 1989، رژیم غاصب اسرائیل متهم به آموزش نیروهای شبه نظامی مرگبار و قاچاقچیان کارتل مواد مخدر مدلین بود که مسئولیت کشتار تعداد زیادی از نیروی نظامی، پلیس و حتی غیرنظامیان را به عهده داشتند.

به گفته رسانه‌های آمریکایی، یک نوار ویدئویی 40 دقیقه‌ای منتشر شده  از یایر کلین، سرهنگ سابق ارتش رژیم غاصب اسرائیل نشان داد که نظامیان صهیونیستی، مسئول آموزش نظامی سرکردگان کارتل مواد مخدر در کملبیا از جمله ولادیمر بوده‌اند. ولادیمر و دیگر اعضای کارتل مدلین مواد مخدر، یک ماه بعد در پی قتل چهار قاضی و 9 تن از کارکنان دادگستری کلمبیا بازداشت شدند.

مکزیک

در مرز‌های جنوبی ایالات متحده آمریکا یعنی مکزیک، رژیم غاصب اسرائیل با بهره‌ بردن از تجربه طولانی خود در سرکوب خیزش‌های ملی و بومی، به مکزیکیان در سرکوب انقلابیون ژاپاتیست کمک بسیاری کرده؛ طبق اسناد بین‌المللی، مدیر امنیتی منطقه چیاپاس در جنوب مکزیک رابطه نزدیکی با وزیر دفاع رژیم صهیونیستی داشته و ارتش رژیم غاصب اسرائیل مسئولیت آموزش نیروهای نظامی آن‌ها، درسرکوب انقلابیون را عهده دار بوده است.

در این میانه، انقلابیون مکزیکی بارها همبستگی و همدردی خود را با مردم مظلوم فلسطین نشان داده‌ و جنایات رژیم غاصب اسرائیل علیه مردم فلسطین را محکوم کرده‌اند. فرمانده تاکو، رهبر زاپاتیست‌ها در سخنانش درباره رژیم غاصب اسرائیل گفته: مردم فلسطین بار دیگر به پا خواسته و به مقاومت و جنبش آزادساری فلسطین ادامه خواهند داد و اگرچه آن‌ها بر روی نقشه جغرافیایی مسافت زیادی با مردم آزادی‌خواه مکزیک دارند، قلب ما به آن‌ها نزدیک بوده و ما همانند گذشته در کنار آن‌ها ایستاده‌ایم.

آفریقا

رژیم غاصب اسرائیل برای سال‌ها مورد بازخواست و انتقادات شدید جامعه بین‌المللی به علت فروش اسلحه و تجهیزات نظامی به کشور‌های پرآشوب آفریقایی بوده و این سلاح‌ها در جنایات جنگی مختلفی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. یک تحقیق منتشر شده در سال 2015 میلادی، نشان داد رژیم اسرائیل از سال 1960، میلادی تا کنون، در یک جنگ مخفیانه در جنوب سودان مشارکت دارد و سلاح‌های ساخت این رژیم دائماً در جنایات جنگی و نقض حقوق بشر در این سرزمین‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

طبق گزارش‌ها و اطلاعات در دست فعالان حقوق بشر در جنوب سودان، از زمان تجزیه سودان رژیم صهیونیستی به طور دائمی سلاح و تکنولوژی‌های امنیتی به این کشور فرستاده و در آموزش نظامی و سرویس‌های جاسوسی در این کشور دخالت داشته؛ به این ترتیب رژیم غاصب اسرائیل کنترلی داخلی در سیستم نظارتی و امنیتی جنوب سودان دارد.

رژیم صهیونیستی همچنین به نیروهای سرکوبگر رواندا در 1990 میلادی نیز کمک نظامی می‌رسانده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha