جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
زن فلسطینی که به شهادت رسید

حوزه / نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیلی یک زن فلسطینی را در نزدیکی مسجد الاقصی با شلیک گلوله‌های پیاپی به شهادت رساندند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از الجزیره، شاهدان عینی به خبرنگاران گفته‌اند که نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیلی روز سه شنبه یک زن فلسطینی را در نزدیکی مسجد الاقصی با شلیک گلوله‌های پیاپی تعمدا به شهادت رساندند، این در حالی ست که به گفته این شاهدان، فتوا ابوطیر، این زن 50 ساله برخلاف ادعای صهیونیست‌ها هیچ چاقویی نداشته است.

یکی از شاهدان عینی این جنایت که پس از شنیدن شلیک گلوله‌ها خود را به این زن رسانده‌ بود گفته است: گلوله‌ها به چشم و بالاتنه او اصابت کرده بود و او به حال خود رها شده بود تا از خونریزی بمیرد. من با چشم خودم دیدم که هیچ چاقویی روی زمین دیده نمی‌شد و صهیونیست‌ها به دروغ او را متهم می‌کنند.

تیم پزشکی نیز اجازه نزدیک شدن به قربانی را پیدا نکرد و زمانی به آن‌ها اجازه داده شد که دیگر دیر شده بود. منابع محلی گفته‌اند که سربازان اشغالگر چندین گلوله به این زن 50 ساله شلیک کرده و از نزدیک شدن آمبولانس‌ها برای نجات جان او نیز جلوگیری کرده‌اند.

سازمان عفو بین الملل پیش از این نیز گزارشی منتشر کرده بود و کشتار خیابانی فلسطینیان به بهانه داشتن چاقو توسط نظامیان صهیونیستی را محکوم کرده بود.

فیلیپ لوتر، مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین‌الملل گفت: مدارک و شواهد نشان می‌دهد که با وخامت اوضاع، به نظر می‌رسد که در موارد زیادی نظامیان اسرائیلی کتاب قانون را کاملا پاره کرده و متوسل به اقدامات شدید و غیرقانونی شده‌اند. به نظر می‌رسد که آن‌ها به شدت گرایش به استفاده از سلاح‌های کشته علیه هر کسی که کمترین تهدیدی محسوب شود دارند بدون اینکه مطمئن شوند تهدید واقعی است یا خیر.

شهادت 3 فلسطینی دیگر در مبارزه با صهیونیست‌ها

بعد از ظهر روز سه شنبه 3 فلسطینی دیگر در حملات جداگانه در بیت‌المقدس اشغالی، تل آویو و جفا به شهادت رسیدند. این حملات منجر به کشته شدن یک افسر پلیس اسرائیلی و زخمی شدن 13 تن دیگر شد. صهیونیستها ۴ فلسطینی از جمله یک زن ۵۰ ساله را شهید کردنداولین حمله در نزدیکی بندر شهر جفا زمانی اتفاق افتاد که یک جوان فلسطینی یک سرباز اسرائیلی را با چاقو به هلاکت رسانده و 10 تن دیگر را مجروح کرد. در تل آویو نیز یک جوان فلسطینی پس از چاقو زدن به یک شهرک نشین اسرائیلی و مجروح کردن او توسط گلوله‌های نیروهای پلیس اسرائیلی به شهادت رسید. ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی به سرعت منتشر شده نشان می‌دهد که سربازان صهیونیستی در اطراف پیکر جوان فلسطینی که در خون غلطیده راه می‌روند و تا آخرین نفس او را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند.

در بیت المقدس اشغالی نیز با شلیک گلوله سربازان اسرائیلی  یک جوان فلسطینی به شدت مجروح شده و سربازان سپس به سمت او شلیک کرده و او را در جا به شهادت رساندند.

از زمان آغاز انتفاضه سوم در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در اکتبر ماه گذشته تا کنون 194 فلسطینی از جمله 44 کودک و 9 زن بدست نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده و 450 فلسطینی دیگر نیز توسط نیروهای اسرائیلی و صهیونیست‌های شهرک نشین به شدت مجروح شده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha