سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 373904
۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
حجت‌الاسلام شکوری امام جمعه خوی

حوزه/ امام جمعه خوی در مراسم تقدیر از ۱۸ طلبه برتر این شهرستان، خواستار توجه جدی طلاب به امر مباحثه شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضی موسوی شکوری در مراسم تجلیل از افراد برتر در المپیاد شهرستانی با اشاره به نقش مذاکره و مباحثه در حوزه‌ علمیه، اظهار داشت: مذاکره و مباحثه از خصوصیت و ویژگی های مهم حوزه‌ علمیه است که متاسفانه کم‌رنگ شده و معتقدم که اگر 50 درصد کلاس در علم طلبه موثر باشد 59 درصد نیز در مباحثه‌ها را شامل می‌شود.

وی افزود: طلبه‌های جوان ما باید با کسب رتبه‌های برتر در المپیاد، جایگاه تاریخی خوی را که در گذشته روشن وقابل تامل بوده را به حد والا برسانند و حقیقت و هویت حوزه را که اکنون سیر صعودی پیداکرده است، احیا کنند و تقویت کنند.

امام جمعه خوی تصریح کرد: روحانیون باید اصل تحلیل را معنا بخشند و در وادی سیاست وارد شوند تا بتوانند ضعف‌ها را ازبین ببرده و نقطه قوت‌ها را ارج نهند.

حجت الاسلام شکوری در ادامه با اشاره به اهمیت و ضرورت شناخت آرا متفرقه خاطرنشان کرد: شناخت آراء متفرقه و اندیشه‌های مختلف در تمامی حوزه‌ها چه علوم، سیاست و عالم اجتماع بسیار مهم است و هرکس در این زمینه موفق باشد، در تمامی عرصه ها موفق شده و طبق روایات این امر سبب می‌شود تا فرد از حیله‌ها و مکرها در امان باشد، که این دلیل خردمندی انسان‌ها است.

گفتنی است: در پایان این مراسم از 18 نفر از طلابی که در المپیاد شهرستانی مقام آورده بودند، با اهدای جوایزی تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha