دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کورش زارعی - بازیگر سینما

بازیگر سریال محبوب یوسف پیامبر(ع) گفت: فرج الله سلحشور با ساخت آثار پرمخاطب قرآنی به سینمای ایران در عرصه بین المللی اعتبار دوچندانی بخشید.

کورش زارعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که مرحوم آقای سلحشور انسان وارسته ، باتقوا و بسیار شریفی بود که جالی خالی اش قطعاً در سینما و تلویزیون ایران احساس می شود، ابراز داشت: این هنرمند فقید در عرصه سینمای دینی و قرآنی به معنای حقیقی کلمه پیشگام و تحول آفرین بود و یک چهره دوست داشتنی در عرصه هنر متعهد و دینی به شمار می رفت که نه فقط مردم عزیز کشورمان بلکه بسیاری از مردم در کشورهای اسلامی آثار ایشان به خصوص سریال فاخر یوسف پیامبر(ص) را بسیار دوست می داشتند.

وی افزود: بنده در سال های اخیر در کشورهای مختلف اسلامی از عربستان، سوریه ، قطر، لبنان و عراق گرفته تا افغانستان و قرقیزستان و تاجیکستان حضور داشته ام و باید بگویم هر کجا که رفته ایم از این سریال به نیکی یاد کرده و از تاثیر بسیار شگفت انگیز آن سخن می گفتند؛ به ویژه در کشورهای همجوارمان عراق و افغانستان که سریال یوسف بارها و بارها از شبکه های مختلف پخش شد.

این بازیگر سینما و تلویزیون همچنین بیان داشت: فرج الله سلحشور کارهایی در عرصه هنر به انجام رساند که تا سال های سال به عنوان آثار ماندگار در عالم سینما و تلویزیون حتی در بُعد جهانی از آن یاد می شود، به خصوص درباره دو سریال عظیم یوسف پیامبر و مردان آنجلس که حتی شبکه های غیردینی و ضد انقلابی هم بعضاً آن را پخش کرده و به تمجید درباره اش پرداختند.

وی تصریح کرد: با این همه متاسفانه در داخل کشور خودمان مورد بی مهری و ظلم بسیاری از دوستان همکار خود قرار گرفت و سوءبرداشت های غلط از برخی مواضع ایشان به این وضعیت نیز دامن می زد.

وی ادامه داد: بنده به عنوان کسی که سال ها با ایشان از نزدیک کار کرده ام با قاطعیت عرض می کنم که مرحوم سلحشور چهره ای بسیار اخلاق مدار و با حسن نیت بود و تهمتی که به نقل از ایشان برخی رسانه ها علیه بازیگران زن سینما مطرح کردند، درست نبود چه آن که آقای سلحشور درباره یک بازیگر زن آمریکایی صحبت کرده بود ولی متاسفانه برخی رسانه ها طور دیگری از آن تعبیر کردند و این برای دوستان هنرمند ما مایه ایجاد سوءتفاهمات بعدی شد.

زارعی با بیان این که عزت و محبوبیت که خدا به ایشان داد به خاطر اخلاص در عمل و تلاش در مسیر روایت قصه های قرآنی بود، گفت: مرحوم سلحشور خیلی دوست داشت سریال عظیم حضرت موسی (ع) را بسازد و حتی فیلمنامه آن را هم در طول چندین ماه نوشت که متاسفانه اجل به ایشان مهلت نداد و چهره در قاب کشید و ان شاءالله روحشان قرین رحمت باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha