یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 375901
۱۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد قائم مقامی

حوزه/حجت الاسلام و المسلمین سید محمد قائم مقامی گفت: وقتی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید تحول چشمگیری در عرصه هنر به خصوص در عرصه سینما،موسیقی و شعر پدید آمد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، مراسم اربعین مرحوم فرج الله سلحشور با حضور نماینده ولی فقیه در استان وا مام جمعه قزوین، طلاب، اساتید ،مسئولان حوزه و دیگر اقشار مردم ولایتمدار استان قزوین در مسجد امام خمینی (ره) برگزارشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد قائم مقامی، از اساتید حوزه و از دوستان نزدیک شهید مرتضی آوینی ومرحوم فرج الله سلحشور به نقش تاثیر گزار این کارگردان متعهد و ارزشی گفت: مرحوم سلحشور برای ماندگاری وتعالی هنر اسلامی که بنیادش براساس معرفت وپژوهش ودانش است بسیار زحمت کشید.

وی بیان داشت: این هنرمند ارزشی وولایی توانست هنر را در قالب محتوایی ارزشمند ارائه نماید و به واقع ایشان ارزش های هنر را درک کرده بود.

این استاد حوزه ودانشگاه به ماندگاری هنرهای ماندگار در کشور اشاره وبیان داشت: مرحوم سلحشور توانست هنر دین را در سینما به کار بگیرد که نمونه ارزشمند وماندگار آن سریال یوسف پیامبر بود که توانست نه تنها در کشور مورد استقبال مردم قرار گرفت بلکه در کشورهای مختلف جهان این اثر ارزشمند وفاخر توانست طرفداران خود را پیدا نماید که حتی در برخی از کشورها ی جهان گفته می شد که در زمان پخش این سریال خیابانها خالی از مردم بود وهمه منتظر بودند تا این سریال را مشاهده نمایند.

وی در به  نقش پیروزی انقلاب اسلامی در به وجود آمدن هنر اصیل انقلاب اسلامی اشاره و بیان داشت: وقتی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید تحول چشمگیری در عرصه هنر به خصوص در عرصه سینما،موسیقی وشعر پدید آمده و  بسیاری از هنرمندان ما در این عرصه های هنری خالق مجموعه های ارزشمند وفاخری شده اند.

این محقق حوزوی به جایگاه بالای سینما در کشور اشاره وخاطرنشان کرد: هنر سینما هنر موثر وزبان نیرومندی به شمار رفته وابزار بسیار قوی است که با آن می توان پیام ها وحرف ها را صادر نمود.

وی به وضعیت سینما در کشور اشاره وتصریح کرد: این ابزار قوی قبل از انقلاب هدفی جز اشاعه فساد وفحشا نداشت وبعد از انقلاب اسلامی نیز عده ای خواستند که پدیده روشنفکری در سینما ترویج یابد واجازه به هنرمندانی مانند شهید آوینی ومرحوم سلحشور را نمی دادند که هنر اصیل انقلاب اسلامی را وارد سینما نمایند.

این استاد حوزه ادامه داد: انقلاب اسلامی به همه این هنرها کمک کرد و هنرمندانی که حرفایی داشتند توانستند در قالب هنر برنامه های فاخر وماندگاری از خود به یادگار بگذارند.

وی در پایان یاد وخاطره شهید مرتضی آوینی –شهید صیاد شیرازی و مرحوم فرج الله سلحشور را گرامی داشت.

گفتنی است:  در ابتدای این مراسم تصاویری از پشت صحنه فیلم حضرت یوسف و مصاحبه با خانواده مرحوم سلحشور برای حضار به نمایش در آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha