پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
سبک زندگی فاطمی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) آباده گفت: بهترین مسیر و روشن ترین راه برای رسیدن به دنیا و آخرت، الگو برداری از زندگانی و استفاده از سبک و روش زندگی حضرت زهرا(س) می باشد.

حجت الاسلام عبدالرسول ناصری، در گفتگو با خبرگزاری حوزه»، در فارس با تسلیت ایام سوگواری شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرا(س) گفت: بهترین راه و جایگاه برای شناخت و  رسیدن به خدا بررسی زندگی ائمه و معصومین (ع) است.

مدیر مدرسه امام صادق(ع) آباده ادامه داد: بهترین مسیر و روشن ترین راه برای رسیدن به دنیا و آخرت، الگو برداری از زندگانی و استفاده از سبک و روش زندگی اهل بیت علیهم السلام می باشد.

وی تصریح کرد: امروزه سرمایه داران و دشمنان غربی با وارد کردن هجمه های بسیار بالایی سعی می کنند که الگوهایی فساد آور به جوانان ایرانی معرفی کنند و در جامعه اسلامی فساد را انگشت نما نمایند، بنابراین باید با معرفی الگوهای مناسب و برگرفته از زندگانی حضرت زهرا(س)، این حرکت را خنثثی کرد.

حجت الاسلام ناصری اظهار داشت: نحوره رفتار باوالدین، تکریم بزرگان، شیوه همسر داری، ازدواج آسان و ساده، تربیت فرزند، تعلیم  مسائل دینی و اسلامی، زندگی ساده و ... از روش های زندگی حضرت زهرا(س) می باشد که با پیاده کردن این نکات عبرت آموز، می توان به اهداف عالی رسید.

وی افزود: مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان آباده، با در نظر داشتن دو تاريخ مشهور و مقبول در مورد شهادت حضرت که يکي هفتاد و پنج روز بعد از رحلت پيامبر (ص) و ديگري نود و پنج روز بیان شده، ویژه برنامه هایی با حضور 50 نفر از طلاب در نمازخانه این مدرسه همراه با سخنرانی اساتید و مداحی مداحان اهل بیت(ع) را در حال برگزاری دارد.

حجت الاسلام ناصری، ادامه داد: برنامه ها و اقدامات این مدرسه در برگزاری دهه دوم فاطمیه با حضور علماء، روحانیون و طلاب و با دعوت از مسئولین شهرستان و عموم عاشقان حضرت فاطمه زهرا(س) در حال اطلاع رسانی می باشد.

وی افزود: این ویژه برنامه از شنبه 22 اسفندماه به مدت سه روز در نمازخانه حوزه علمیه امام صادق(ع) آباده برگزار می شود.

مدیر مدرسه امام صادق(ع) آباده به برنامه همه ساله این مدرسه اشاره کرد و گفت: به رسم هر سال در روز شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) در دهه دوم، پیاده روی و تشییع نمادین پیکر حضرت زهرا(س) توسط طلاب این مدرسه علمیه برگزار می شود و جمعیت کثیری از عزاداران  روز یکشنبه 23 اسفندماه سال جاری، راس ساعت 9 صبح از درب ورودی این حوزه علمیه تا حسینیه آیت الله نصابه عزاداری می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha