شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در همایش بزرگ مبلغان فاطمی(س) در جمع طلاب جامعه الزهرا(س) قم

حوزه/ استاد دانشگاه گفت: مبلغان حوزه های علمیه خواهران و برادران نسبت به اهمیت و جایگاه سبک زندگی اسلامی سخن بگویند و سعی کنند این مهم را در جامعه و میان آحاد ملت تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در همایش بزرگ مبلغان فاطمی(س) در جمع طلاب جامعه الزهرا(س) قم اظهارداشت: امروز جامعه اسلامی تشنه شنیدن معارف ناب الهی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می باشند و شما به عنوان شاگردان مکتب امام صادق(ع) باید جامعه را با سیره علمی و عملی اهل بیت(ع) آشنا کنید.

وی در ادامه کارکرد تربیتی را از ملزومات سخنرانی دینی و تبلیغی توصیف کرد و افزود: جریان‌سازی اجتماعی یکی از موضوعات جامع برای سخنرانی‌های دینی است و مبلغان دینی یکی از مهمترین عناصر جریان‌ساز در اجتماع می باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان در این گردهمایی به تبیین اهداف تبلیغ پرداخت و گفت: در زمان حاضر تبلیغ دارای هدف منحصر به فرد نیست بلکه وجوهی مانند سخنرانی، اطلاع‌رسانی، آموزش و تذکر و پند را شامل می‌‌شود.

وی ادامه داد: اگر سخنرانان مخاطبین را به تفکر و تحلیل دعوت کنند، قدرت تحلیل جامعه بیشتر خواهد شد، چرا که امروز فتنه‌های زیادی مردم را تهدید می‌کند.

استاد  محقق حوزه با تاکید بر اینکه نظام دینی در حال سادگی، دارای پیچیدگی‌هایی است ادامه داد: این پیچیدگی‌ها می‌طلبد که افراد آگاه با بینشی عمیق، اولویت‌های دینی را برای خود مشخص کنند و باید توجه داشت که عامیانه اندیشیدن به مسائل موجب باز شدن راه گمراهی برای افراد می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه دشمن برای جریان‌سازی‌های خود هزینه‌های زیادی را انجام می‌دهد گفت: امام حسین(ع) با قیام خود جریان‌سازی بزرگی را ایجاد کرد که امروزه نیز این جریان پا برجاست و دشمنان به دنبال انحراف یا از بین بردن این جریان هستند اما هر چند از تمام توان خود استفاده کرده‌اند اما نتوانستند به هدف خود برسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اصلاح رفتار و گفتار افراد با تکیه بر آموزه‌های سبک زندگی اسلامی را از دیگر وظایف مهم مبلغان دینی ذکر کرد و افزود: دشمن به دنبال تخریب الگوهای دینی و ارائه الگوهای غیردینی در میان مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان ما است و مبلغان باید از فرصتی که در اختیار دارند برای خنثی کردن این تهدیدات به خوبی بهره‌برداری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  پناهیان با اشاره به اهمیت ترویج سبک زندگی اسلامی در خانواده های ایرانی، تصریح کرد: مردم جامعه امروز درباره معارف اسلام اطلاعاتی بسیاری دارند ولی روش و شیوه صحیح عمل کردن به دستورات اسلام را نمی‌دانند، بنابراین مبلغان سبک زندگی اسلامی را در ایام مختلف تبلیغی ترویج کنند و نحوه و روش عمل کردن به دستورات اسلامی را برای مردم توضیح دهند.

این استاد دانشگاه با اشاره به این‌که بسیاری از آموزه‌های حوزوی در جهت تقویت ایمان و اعتقاد مردم است، از این‌که در حوزه برنامه آموزشی برای شیوه عمل کردن و سبک زندگی اسلامی وجود ندارد، ابراز تأسف کرد.

وی آموزش برنامه‌ها و روش‌های عبادی و نیز سبک زندگی اسلامی را از وظایف مبلغان دانست و گفت: مبلغان برای ترویج معارف اسلامی از اعمال عبادی آسان شروع کنند و اعمال اسلامی بسیار سخت و پیچیده نکنند تا مخاطبان از این اعمال روی‌گردان نشوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان نظم و ادب را دو ویژگی بارز سبک زندگی اسلامی برشمرد و افزود: رفتار کردن طبق دستورات مستمر اسلامی را ادب می‌گویند و اگر ادب اسلامی در جامعه گسترش یابد جلوی تهاجم فرهنگی گرفته خواهد شد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha