پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
سبک زندگی

حوزه/ حجت الاسلام زاهد تصریح کرد: خانواده ها با تربیت فرزندان به نحو صحیح و نیز آشنا کردن آن ها با فرهنگ و سبک اسلامی می توانند آنان را از گرایش به فرهنگ غرب دور سازند.

حجت الاسلام زاهد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، سبک زندگی را برگرفته از آداب و رسوم و باورهای افراد و جامعه عنوان کرد و گفت: واژه سبک زندگی  به طور کلی ترکیب یافته از آداب و ظرافت در رفتارها و بیان است که سبک هر فرد به معنای محصول و محلول باورها و ارزش هایی در ذهنش می باشد.

وی افزود: شیوه زندگی مسلمان با توجه به باورها به خصوص باور توحیدی است که نقش اساسی را ایفا می کند و بیانگر تاثیرات مثبتی در زندگانی است.

مدیر مدرسه علمیه آرین شهر بیان کرد: زندگی به سبک اسلامی بر پایه خدامحوری و اعتقادات است، ولی در فرهنگ غرب براساس موارد مذکور نبوده و تنها بر پایه مادیات می باشد، لذا مسلمانان باید به نوعی باورهای خود را پررنگ تر سازند و پایبند آن باشند. تا زندگی آن ها به سوی اسلامی و خدایی پیش برود.

حجت الاسلام زاهد تصریح کرد: خانواده ها با تربیت فرزندان به نحو صحیح و نیز آشنا کردن آن ها با فرهنگ و سبک اسلامی می توانند آنان را از گرایش به فرهنگ غرب دور سازند.

 مدیر مدرسه علمیه آرین شهر خاطرنشان کرد: دشمنان با تبلیغات متنوع و گسترش فرهنگ غرب در بین اقشار به خصوص جوانان، باعث گرایش آن ها به استفاده این فرهنگ شده اند، لذا باید جوانان را با حقایق اسلامی آشنا کرد.

وی، وظیفه طلاب و روحانیون را در گسترش سبک زندگی اسلامی در جامعه بسیار موثر و اساسی دانست و افزود: اگر حوزویان در عمل و گفتار پیرو سبک انبیاء و امامان معصوم (ع) باشند، عملاً سبک زندگی را به مردم می آموزند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha