دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام برقراری - امام جمعه سنقر و کلیایی

حوزه/ امام جمعه شهرستان سنقر با اشاره به جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: امروز طلاب خواهر باید سبک زندگی فاطمی را نهادینه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از کرمانشاه جلسه اخلاقی طلاب خواهر در مدرسه علمیه نرجسیه شهرستان سنقر برگزار شد.

امام جمعه شهرستان سنقر در این مراسم با اشاره به جایگاه و منزلت حضرت فاطمه الزهرا (س) عنوان داشت: یکی از ویژگی های خاص حضرت "حوراء انسیه" بودن است، یعنی دارای طهارت باطنی و ظاهری همانطور که حوری بهشتی از هر دوجهت طاهر است.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق (ع)، اظهار داشت: هر پیامبری که پا به عرصه هستی گذاشته، در ابتدا نسبت به مقام و منزلت حضرت  فاطمه الزهرا(س) از او اعتراف گرفته، سپس وارد عالم خاکی شده و این مهم نشان از آن است که یکی از شرایط پذیرش نبوت، معرفت به مقام حضرت فاطمه الزهرا(س) می باشد.

حجت الاسلام برقراری با بیان صفات متقین اذعان داشت: از صفات متقین این است که اگر خداوند برای آن ها أجل تعیین نکرده بود به خاطر شوق الهی به اندازه یک چشم بر هم زدن، روح در بدنشان باقی نمی ماند.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه الزهرا (س) دارای طهارت باطنی و ظاهری است، حضرت مولود موجود بهشتی هستند، لذا نمی توانند در این دنیا بمانند همانطور که کسانی که ایمان به بهشت  و خوف از عذاب الهی  دارند نمی توانند در این دنیا بمانند و این نکته در خطبه متقین هم بیان شده است.

استاد حوزه با بیان ویژگی های اخلاقی حضرت فاطمه الزهرا (س) گفت: تلاوت قرآن، نگاه به صورت رسول خدا(ص) و انفاق کردن در راه خداوند متعال از موارد با اهمیت مورد توجه حضرت فاطمه الزهرا (س) بود.

حجت الاسلام برقراری در پایان ابراز امیدواری کرد: حضرت فاطمه الزهرا (س) بهشتی بودند و هیچ گاه تاب ماندن در دنیای فانی را نداشتند، لذا طلاب و مبلغان خواهر نیز باید از مکتب و سیره این بانوی بزرگ الگو پذیر بوده، مسیر زندگی و رسالت خطیر خود را در راستای خشنودی خداوند متعال و حضرت فاطمه الزهرا (س) شکل دهند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha