یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام علی پاپی زاده شاه آبادی

حوزه/ باید در راستای حفظ ارزش‌ها و کیان اسلامی و دفاع از ولایت، از حضرت فاطمه(س) درس گرفته و در این مسیر اهل مصلحت اندیشی های شخصی و حزبی و گروهی نشویم.

حجت‌الاسلام علی پاپی زاده شاه‌آبادی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به جایگاه حضرت زهرای مرضیه(س)، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید« إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ»؛ دلیل کمال حضرت فاطمه زهرا(س) عصمت و برکات و خیرات آن حضرت است.

وی با تأکید بر اینکه حضرت فاطمه(س) در همه ابعاد برای زنان و مردان اسوه و الگو هستند، ادامه داد: حضرت نه‌ تنها شخصیت ایمانی و عبادی، بلکه در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... برای جامعه اسلامی الگو هستند. از جلوه‌های بارز ایشان در عرصه سیاسی، ایثار و از خود گذشتگی در راه حفظ و حراست از ولایت است.

این محقق حوزوی افزود: ولایتی که حضرت زهرا(س) آن را به‌عنوان عمود خیمه هدایت و رسالت پیامبر اکرم(ص) قبول کرده‌اند، باید مدافعانی داشته باشد که برای حفظ آن، خود را فدا کنند، لذا شیوه ایثار و از خودگذشتگی حضرت در دفاع از کیان و ارزش‌های اسلامی که ستون آن ولایت و امامت است، از بارزترین الگوهای سیاسی و اجتماعی برای جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام پاپی زاده با بیان اینکه امروز ولایت و امامت در حکومت اسلامی در قالب ولایت ‌فقیه تجلی کرده، تصریح کرد: بر همگان لازم است در راستای حفظ ارزش‌ها و کیان اسلامی و دفاع از ولایت، از حضرت فاطمه(س) درس بگیریم و در این مسیر اهل مصلحت اندیشی های شخصی، حزبی و گروهی نشویم.

وی با اشاره به تأکیدات اسلام به زنان برای در خانه ماندن و دوری از جمع مردان جهت حفظ و حراست از کرامت آنان، گفت: آن جا که پای دفاع از ولایت در میان است، حضور در خیابان و روبرو شدن با مردان برای حضرت زهرا(س) امری ارزشی به‌حساب می‌آید، بنابراین روحیه دفاع از ولایت و فداکردن همه‌چیز جهت دفاع از آن در جریان شهادت حضرت فاطمه(س)، درس بزرگی است برای همه اقشار به‌ویژه خواص که تأثیرگذار در جامعه اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام شاه‌آبادی اضافه کرد: نکته مهمی که باید مورد توجه باشد، هدف قرار گرفتن وحدت جامعه اسلامی توسط دشمن استکباری است، لذا به هر وسیله ای برای از بین بردن وحدت و انسجام مسلمانان متوسل می‌شوند که ازجمله دست‌آویز قرار دادن جریان شهادت حضرت فاطمه(س) است، بنابراین لازم است تبیین شود شهادت حضرت در راستای حفظ اصل دین و اسلام است، پس کسانی که حتی اعتقاد و باوری به ولایت اهل‌بیت(ع) ندارند، باید بدانند حضرت زهرا(س) فدایی دین و اسلام شد.

امام‌جمعه گتوند استان خوزستان ابراز داشت: حضرت زهرای مرضیه(س) فدای هدایت و سعادت بشریت شد، برهمین اساس لازم است این اسوه الهی در دفاع از دین و ارزش‌ها و کیان اسلام به جامعه اسلامی معرفی و ایثار و از خودگذشتگی حضرت زمینه‌ای برای انسجام بیشتر جامعه اسلامی قرار گیرد.

وی با بیان این که دشمن‌شناسی ضرورت امروز جامعه اسلامی اعم از شیعه و سنی است، گفت: حضرت فاطمه(س) بهترین الگوی دشمن‌شناسی و بصیرت برای جامعه امروز هستند، لذا باید این فهم را که حضرت فدایی اصل اسلام شدند، در میان مسلمانان رواج یابد و آن را سبب اتحاد و انسجام بیشتر حول محور ولایت قرار دهیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha