جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
ایمان مصلحی اصفهان

حوزه/در ایام نوروز به دلیل فراغت بال بیشتر نسبت به ایام دیگر، طلاب می توانند با زمانی را برای مرور بر درس های گذشته خود اختصاص دهند.

حجت الاسلام  سید ایمان مصلحی استاد حوزه علمیه اصفهان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در اصفهان در خصوص استفاده طلاب از تعطیلات نوروز اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائلی که در امر تحصیل حائز اهمیت است، بحث بازآموزی می باشد که امروزه در اولویت تحصیل کنندگان نیست.

وی افزود: ثمره بازآموزی به دلیل این که میزان تحصیل طلاب در بازه زمانی بلند مدت می باشد، بسیار قابل توجه است لذا اگر طلبه ای در پایه هشتم و یا نهم مشغول به تحصیل باشد کاملا درمی یابد که علوم ادبیاتی سال های ابتدایی طلبگی نقش بسزایی در فراگیری دروس اجتهادی را خواهد داشت.

این استاد حوزه با بیان این که تعطیلات نوروز فرصت مناسبی جهت بازآموزی دروس ادبیات می باشد، تصریح کرد: در این ایام به دلیل فراغت بال بیشتر نسبت به ایام دیگر، طلاب می توانند زمان کوتاهی را به آن اختصاص دهند و مروری بر درس های گذشته خود داشته باشند.

حجت الاسلام مصلحی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که مطالعه کتب غیر درسی از مهمترین برنامه های یک طلبه باید باشد، خاطرنشان کرد: علما و فضلای حوزوی همواره علاوه بر خواندن دروس خود، سیر مطالعاتی کتب دینی را در اولویت برنامه های خود قرار می دادند که موجب میشد از لحاظ علمی در جایگاه ویژه ای نسبت به دیگر طلاب قرار بگیرند.

وی در ادامه به فعالیت های تبلیغی طلاب در ایام نوروز اشاره کرد و بیان داشت: تبلیغ چهره به چهره از دیگر فعالیت های مناسب برای طلاب می باشد که لازم نیست در شهرهای دیگر به این امر بپردازند بلکه در همین جلسات خانوادگی و صله ارحام نیز می توانند با تبلیغ غیر مستقیم دیگران به موعظه نمایند.

وی در پایان گفت: در جلسات دید و بازدید ایام عید، لازم نیست مستقیما مخاطب را مورد پند قرار داد بلکه با یک رفتار ساده مانند این که هنگام اذان، نماز اول وقت را اقامه نماییم و یا نوع رفتارمان را با الگوگیری از پیامبر اکرم ابراز نماییم، کفایت می کند.
313/38

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha