سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 380043
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
حجت الاسلام ابوالقاسم آبسالان

حوزه/استاد حوزه خراسان گفت: طلاب می توانند در مباحثه به مشکلات و نقاط ضعف خود در دروس پی برده و درصدد رفع آنها برآیند.

حجت الاسلام ابوالقاسم آبسالان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در گناباد با اشاره به فرا رسیدن فصل امتحانات طلاب افزود : انسان می تواند برای رسیدن به موفقیت در هرکاری یک الگو داشته باشد ، طلاب نیز برای درس خواندن بهتر است با جستجو کردن و تحقیق یک الگو مناسب برای خود برگزینند.

وی تصریح کرد : طلاب باید در این زمان باقی مانده تا امتحانات یکسری از کارها را ترک کرده و بیشترین وقت خود را صرف مطالعه نمایند، در زمان امتحانات فقط نماز بر طلاب واجب است و کار دیگری بجز درس خواندن برآنها واجب نمی باشد.

این استاد حوزه علمیه مباحثه را در این روزهای منتهی به امتحانات بسیار موثر دانست و افزود : طلاب می توانند در مباحثه به مشکلات و نقاط ضعف خود در دروس پی برده و درصدد رفع آنها برآیند.

حجت الاسلام ابوالقاسم آبسالان اظهار داشت : چند روز پیش مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب مدارس تهران فرمودند " مواظب باشید حوزه به سمت سبک دانشگاهی نرود " یکی از برداشت ها از این جمله آقا می تواند این باشد که طلاب درس را با یک نمره حداقلی بصورت دانشگاه ها پاس نکنند بلکه باید درس را خوب بفهمند تا پایه و اساس یادگیری دروس سال های آینده به درستی ساخته شود.

وی در توصیه به اساتید نیز خاطرنشان کرد : اساتید از طلاب در این بازه زمانی نباید غافل شوند و باید وقت بیشتری را با طلاب صرف کنند، هر استاد بهتر می داند که طلبه در کجای درس مشکل دارد و بهتر است با دادن تمرین های مختلف و راهنمایی های لازم او را کمک نمایند.

این استاد حوزه علمیه خراسان تاکید کرد : طلاب تمامی سئوالات و مشکلات خود را در کلاس ها و مباحثه ها رفع کنند زیرا در صورتی که قسمتی از درس را متوجه نشده و از آنها رد شوند یادگیری آن سخت تر خواهد شد و زمان برای جبران آن نخواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha