یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 375837
۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
هفته نامه افق حوزه

حوزه /چهارصد و پنجاه و ششمین شماره افق حوزه به انضمام افق خانواده منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه» نشریه «افق حوزه» در بخش هایی مانند؛ سرمقاله، اخبار افق، در محضر نور، سخن بزرگان، عطر یار، اخلاق در حوزه، رواق شهیدان، فرزانگان، اخبار کوتاه، بین ‌الملل، مقاله، کرسی اجتهاد، فقه و زندگی، مصاحبه، آثار ماندگار، یاد ایام، ویژه ‌نامه ‌ها، افق خانواده و پرس ‌وجو به ارائۀ مطلب پرداخته است.

عناوین برتر هفته نامه «افق حوزه» عبارتند از: «حوزه علمیه قم باید انقلابی بماند»، «ائمه جماعات اهمیت اقتدار و امنیت کشور را برای نسل جوان بیان کنند»، «رفتار حوزویان باید بیانگر انقلابی ماندن حوزه باشد»، «توصیه مراجع عظام: مسئولان به دنبال تحقق برجام اخلاقی در کشور هم باشند»، «رونمایی از کتاب "القواعد الفقهیه فی فقه الامامیه"»، «درگذشت علامه الوداعی از علمای سرشناس بحرین»، «رونمایی از ضریح جدید حبیب بن مظاهر»، «برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم در اهواز»، «راه اندازی دفتر خیرین و واقفین در حرم مطهر حضرت معصومه(س)» و...

در صفحه اول این شماره از  افق حوزه مطلبی از دبیر شورای عالی حوزه های علمیه تحت عنوان " ائمه جماعات اهمیت اقتدار و امنیت کشور را برای نسل جوان بیان کنند" درج گردیده است.

آیت الله مقتدایی گفت: وقتی در مسجد جوانان را دور خود جمع می‌کنید از نظام، انقلاب، رهبری، آرامشی که در سطح جهان داریم در حالی که دشمنان اطراف ما را فرا گرفته‌اند و علاوه بر آن از اقتداری که به برکت نظام جمهوری اسلامی و خون شهدا داریم بگویید.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) بیان کرد: امام حسن‌عسکری (ع) به واسطه‌ پدران گرامی‌اش از رسول‌خدا (ص) نقل می‌کند که آن حضرت فرمود:  سخت تر از یتیم جدا شده از پدر، یتیمی است که از امامش جدا شده و توانایی دستیابی به وی را ندارد و حکم امامش را درباره مسائل دینی مورد ابتلا نمی‌داند. آگاه باشید هر فرد ناآگاه به شریعت ما که از دیدار ما محروم است یتیمی است که در دامن عالمان شیعه جای دارد. آگاه باشید، هرکس وی را هدایت و راهنمایی کند و شریعت ما را به وی بیاموزد، در مقام رفیق اعلی با ما خواهد بود.

مهم ترین عناوین در بخش «افق خانواده» عبارتند از: «برای بچه های عزیز وقت بگذاریم»، «والدین کتاب خوان؛ کودکان موفق»، «فردا هرگز نمی آید»، «حسادت و راه های درمان آن»، «چرا سکوت برای مغز مفید است».

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 02532900538 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه به نشانی: www.ofoghhawzah.ir در دسترس کاربران قرار دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha